۶۰ درصد از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری حدنگاری شده است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که میانگین ثبت مالکیت املاک کشاورزی ۴۵ درصد است، گفت: ۶۰ درصد از زمین های کشاورزی چهارمحال و بختیاری حدنگاری شده است و امروز اسناد ۱۷۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی تحویل داده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، حسن بابایی امروز _شنبه دوم دی _ در نشست با استاندار با اشاره به فرایند تصویب طرح الزام به تنظیم اموال غیرمنقول در مجلس تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: تکالیف متعدد و مختلف برای ۲۰ دستگاه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در نظر گرفته شده است ما از این دستگاه‌ها این انتظار را داریم که با مطالعه طرح و همکاری لازم زمینه اجرا این قانون را فراهم و این قانون را عملیاتی کنیم.

وی با بیان این که ۷۰ درصد از واحدهای تولیدی دارای سند رسمی هستند، افزود: قوه قضائی به‌خصوص سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای حمایت از تولید و تحقق شعار سال و با توجه به این که این ثبت رسمی یکی از ابزارهای موثق برای دریافت تسهیلات واحد تولیدی است و ثبت مالکیت رسمی واحدهای تولید را در دستور کار دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان این که میانگین ثبت مالکیت املاک کشاورزی ۴۵ درصد است خاطرنشان کرد: ۶۰ درصد از اسناد کشاورزی چهارمحال و بختیاری حد نگاری شده است و امروز اسناد هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و کشاورزی تحویل داده می‌شود.

بابایی با بیان این که سازمان ثبت در خصوص صدور اسناد واحدهای صنعتی و کشاورزی آمادگی هرگونه همکاری را دارد، ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه ثبت مالکیت، صدر و سند یکی از استان‌های مطلوب و جز ده استان برتر کشور است.

وی تصریح کرد: با توافق که با بنیاد مسکن کشور داریم و در تهیه نقشه اقدامات خوبی را رقم زدیم صدور اسناد روستایی به صورت رایگان صورت می‌گیرد و در آینده نزدیک تمام روستاهای کشور داری سند می‌شوند.

کد خبر 714061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.