ورود ۶ میلیون مسافر به استان کردستان طی یک‌ سال اخیر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: طی یک سال اخیر، تاکنون شش میلیون نفر مسافر وارد استان کردستان شده‌اند که تنها در ایام نوروز، ۱.۵ میلیون نفر آن مربوط به شهرستان‌های مریوان و بانه بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، کیومرث حبیبی امروز _شنبه دوم دی_ در جلسه کمیسیون راه‌های استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: طی دو سال اخیر نرخ رشد کشته‌های جاده‌ای استان کردستان روند کاهشی شده است که بسیار جای خرسندی دارد زیرا یک روند ۱۰ ساله افزایشی را توانستیم کنترل کنیم.

وی با بیان اینکه اما نباید این آمار ما را از انجام وظایفی که برعهده داریم، غافل کند، افزود: یکی از اولویت‌های ما در استان، آسفالت راه‌های روستایی است که در دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۳۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان آسفالت شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: باید بر بحث کمیت و افزایش میزان راه‌های آسفالته روستایی در استان تمرکز شود و به مرور کیفیت‌بخشی نیز مورد توجه قرار گیرد.

حبیبی اضافه کرد: به موازات اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، باید اقدامات فرهنگی نیز انجام شود که از آن جمله می‌توان در مهدکودک‌ها، مدارس، مراکز علمی، جراید و صداوسیما فرهنگ‌سازی کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به نزدیکی عید نوروز و مقارن شدن آن با ماه رمضان، پیش‌بینی می‌شود سفرهای نوروزی از بیستم اسفند آغاز شود و تا هفته اول فروردین ادامه داشته باشد، ادامه داد: باید همه امکانات استان برای این مقطع به کار گرفته شود و دستگاه‌ها در آمادگی کامل قرار داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان تصریح کرد: طی یک سال اخیر تاکنون شش میلیون نفر مسافر وارد استان کردستان شده‌اند که فقط در ایام عید ۱.۵ میلیون نفر آن مربوط به شهرستان‌های مریوان و بانه بوده است.

اختصاص یک سوم اعتبارات سفرهای رئیس‌جمهور به کردستان به بخش راه‌ها

حبیبی گفت: یک سوم اعتبارات دو سفر اخیر رئیس‌جمهور به استان کردستان به بخش راه‌ها اختصاص یافته و قرار است بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد تومان آن در بخش جاده و راه‌های استان سرمایه‌گذاری شود.

وی افزود: سال گذشته از محل اعتبارات اربعین نیز منابع خوبی به استان اختصاص یافت که صرف ارتقای زیرساخت‌های ارتباطی ما شد و این روند همچنان ادامه خواهد داشت تا مسافران و زائران بدون هیچ‌گونه مشکلی سفر خود را در استان کردستان به پایان برسانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان اظهار کرد: تکمیل کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان کردستان ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که با منابع فعلی نمی‌توان آن را تکمیل کرد و به اعتبارات قابل توجهی نیاز دارد که مورد توجه مسئولان ارشد استان نیز قرار گرفته است.

کد خبر 714044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.