تقویت بنیان‌های فکری، تحقیقاتی و پژوهشی راه سلطه بر ابرقدرت‌ها است

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای شکست سلطه ابرقدرت‌ها راهی جز تقویت بنیان‌های فکری، تحقیقاتی و پژوهشی نداریم و بی‌توجهی به این عرصه‌ها، موجب عقب‌افتادگی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد امروز _شنبه دوم دی‌_ در جشنواره دانش و پژوهش امام علی (ع) نیروی پدافند هوایی اظهار کرد: هنوز مدت زیادی از آن دوران نمی‌گذرد که تجهیزات پدافند هوایی ما تجهیزاتی اندک و غیربومی بودند و با همان تجهیزاتی که توانستیم با خلاقیت و ابتکار، هشت سال دفاع مقدس را پشت سر بگذاریم، اما دفاع مقدس این نکته را به ما آموخت که تجهیزات پدافند هوایی ما باید توسعه پیدا کند و بومی باشد.

وی با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا فرمودند که «باید قوی باشیم» افزود: در سال‌های اخیر تحولات بسیار زیادی در موضوع تجهیزات، در نیروی پدافند هوایی ارتش شکل گرفته است چرا که ما با تجهیزات اندک و وابسته نمی‌توانستیم بگوییم که ما قدرت پدافند هوایی منطقه هستیم و در دنیا حرفی برای گفتن داریم؛ در حالی که امروز این حرف را می‌زنیم.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در ادامه درباره نسل‌کشی و کودک‌کشی آمریکا و استکبار جهانی به‌ویژه رژیم صهیونیستی در نوار غزه گفت: اگر تجهیزات بومی حماس نبود، وضعیت در غزه به مراتب بدتر می‌شد، بنابراین باید قوی باشیم تا بتوانیم همچنان‌که در برابر استکبار جهانی ایستادگی کردیم، باز هم بتوانیم مقابل آن‌ها ایستادگی کنیم.

وی اذعان کرد: امروز علم، دانش و فناوری با سرعت زیادی در حال توسعه است و هر روز شاهد ظهور فناوری‌های بدیع و نوظهور هستیم که به نوعی زندگی بشر را در ابعاد مختلف تحت تأثیر قرار داده‌اند.

سرتیپ صباحی‌فرد با بیان اینکه تولد فناوری‌های پیشرفته، حاصل توجه و اهمیت دادن به مقوله دانش و پژوهش هدفمند و کاربردی است، گفت: کشورهای صاحب قدرت دنیا تلاش می‌کنند که انحصار خاصی برای دستیابی به فناوری‌های جدید در دنیا ایجاد کنند تا بتوانند کشورهای دیگر را به‌عنوان مصرف‌کننده این فناوری‌ها زیر سلطه خود بیاورند.

وی گفت: برای شکست سلطه ابرقدرت‌ها راهی جز تقویت بنیان‌های فکری، تحقیقاتی و پژوهشی نداریم و بی‌توجهی به این عرصه‌ها، موجب عقب‌افتادگی می‌شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی به پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای دست یافته است، تصریح کرد: نمونه بارز آن را در سامانه «باور ۳۷۳» شاهد هستیم و به‌تازگی نیز پروژه پهپادی «رسول»، بازتاب جهانی بسیار زیادی به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه راه برای رسیدن به قله‌های متعالی بسیار زیاد است و باید با همت عالی این مسیر ارزشمند را طی کرد، گفت: نیروی پدافند هوایی به همت جوانان دانشمند خود، با ورود به حوزه فناوری‌های نوظهور و شالوده‌شکن، پای کار اقتدار ملی و نظام اسلامی است و تلاش می‌کنیم که با دانش‌افزایی، هر روز بر اقتدار پدافند هوایی بیفزاییم.

منبع: ایرنا

کد خبر 714023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.