قهرمان جهان شدیم اما به مراسم تجلیل از قهرمانان دعوت نشدیم

ملی‌پوش یخ‌نوردی ایران با تاکید بر این موضوع که این رشته نیازمند نگاه ویژه‌تری از سوی وزارت ورزش و جوانان است، از بی‌توجهی به این یخ‌نوردی، از دعوت نشدن به مراسم تجلیل از قهرمانان و اهدا نشدن پاداش قهرمانی گلایه کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدرضا صفدریان یخ‌نورد ملی‌پوش اصفهانی، فعالیت سنگ‌نوردی خود را از ۱۲ سالگی زیر نظر پیام رحمان‌ستایش آغاز کرد، وی از ۱۸ سالگی به صورت حرفه‌ای وارد رشته یخ‌نوردی شد و از سال ۲۰۱۳ عضویت در تیم‌ملی یخ‌نوردی را نیز در کارنامه خود ثبت کرد.

وی سابقه‌ای ۱۳ ساله در عضویت تیم‌ملی یخ‌نوردی کشورمان را دارد، سایت رسمی فدراسیون کوهنوردی جهان از او به نام «پسر تاریخ‌ساز یخ‌نورد جهان» یاد کرده است زیرا که او برای اولین بار در تاریخ یخ‌نوردی ایران موفق به کسب مدال طلای جهان در مسابقات یخ‌نوردی جام جهانی ۲۰۱۸ ایتالیا و برنز اورال رنکینگ (قهرمان قهرمانان) مسابقات یخ‌نوردی جام‌های جهانی ۲۰۱۸ شد.

صفدریان دارای ۲۱ مدال آسیایی و جهانی شامل مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا، جام‌های جهانی و کاپ‌های آسیا است و دارای مدال‌های طلا، نقره و برنز در مسابقات جهانی و آسیایی در رشته یخ‌نوردی است.

وی سابقه حضور در ۴۶ دوره از مسابقات قهرمانی جهان، جام جهانی و قهرمانی آسیا از همان ابتدای ورود به تیم‌ملی یخ‌نوردی ایران تا کنون را در کارنامه دارد، صفدریان تا کنون پرافتخارترین یخ‌نورد ایران شناخته شده است.

محمدرضا صفدریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سه مسابقه با عناوین جام جهانی، قهرمانی جهانی و مسابقه عنوان مشترک جام جهانی و قهرمانی جهان را در پیش‌رو دارم که این مسابقات از حدود ۲۰ روز دیگر به میزبانی کشور کره جنوبی با عنوان جام جهانی آغاز می‌شود، به میزبانی کشور سوئیس با عنوان جام جهانی ادامه می‌یابد و آخرین مسابقه با عنوان مشترک جام جهانی و قهرمانی جهان در کشور کانادا به پایان خواهد رسید، قرار بر این است که در این سه مسابقه مهم و رسمی از سوی فدراسیون جهانی یخ‌نوردی شرکت کنم.

وی افزود: تا به حال دو اردوی تمرینی را پشت‌سر گذاشته‌ایم، اردوی اول حدود ۲۰ روز گذشته در جزیره کیش که دارای دیواره یخ‌نوردی ۱۵ متر است برگزار شد، این دیواره یکی از دیواره‌های استاندارد در سطح جهان است که به صورت چهارفصل امکان تمرین برای ورزشکاران را یخ‌نوردی فراهم می‌کند؛ دومین اردو که با حضور من و هم‌تیمی من (محسن بهشتی‌راد) از یک هفته گذشته در جزیره کیش آغاز شد و پایان این اردو جعمه یکم دی‌ماه بود.

ملی‌پوش یخ‌نوردی ایران بیان کرد: از امروز (دوم دی‌ماه) قرار است تا یک هفته تمرینات بدنسازی و دیگر تمرینات‌مان را در شهر اصفهان انجام بدهیم، سپس هفته آینده آخرین اردو را مجدداً در جزیره کیش در دیواره سرعت و دیواره لید برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: به علت داخلی بودن سالن یخ‌نوردی کیش دما در آنجا منفی پنج درجه سانتی‌گراد است همین امر سبب شده است که این دیواره در چهارفصل مورد استفاده باشد؛ دو سال از احداث این سالن یخ‌نوردی می‌گذرد، به همت مجموعه بزرگ پنگوئن کیش، شرکت بانی کلایمنیگ و همکاری فدراسیون کوهنوردی شرایط تمرینی ایده‌آلی برای ورزشکاران یخ‌نورد ایرانی فراهم شده است.

صفدریان اذعان داشت: مسابقات پیش‌رو از سطح بالایی برخوردار است، تعداد ورزشکاران و کشورهایی که قرار است در این مسابقات عنوان کسب کنند زیاد است، سال گذشته موفق شدیم مدال‌های طلا و نقره مسابقات را کسب کنیم و دو سال گذشته موفق شدیم در مسابقات قهرمانی جهان دو مدال طلا توسط خودم و هم‌تیمی‌ام، محسن بهشتی‌راد کسب کنیم.

قهرمان جهان شدیم اما به مراسم تجلیل از قهرمانان دعوت نشدیم / باعث دلسردی ما نشوید

انتظارات از ما زیاد است

وی ادامه داد: انتظارات از ما در این مسابقات زیاد است، با تلاش فراوان و تمرینات پیوسته‌ای که داریم امیدوار هستیم شرایط تمرینات‌مان را طوری پیش ببریم که در سال جاری نیز بتوانیم در مسابقات به بهترین نحوه ممکن نتیجه بگیریم و پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاوریم.

ملی‌پوش یخ‌نوردی ایران عنوان کرد: فدراسیون کوهنوردی در حد توان و بضاعت خود، من و هم‌تیمی‌ام را حمایت می‌کند، مسابقات مشترک جام جهانی و قهرمانی جهان در کشور کانادا با حمایت تمام فدراسیون کوهنوردی در حال انجام است، دیگر مسابقات نیز با حمایت و کمک فدراسیون و اسپانسرهای شخصی که برای حضور در مسابقات باید بگیریم، سپری خواهد شد.

وی تاکید کرد: نیازمند نگاه ویژه‌تری از سوی وزارت ورزش و جوانان به رشته تخصصی یخ‌نوردی هستیم؛ چندماه گذشته مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی بود که به مدال‌های طلا من و محسن بهشتی‌راد در تورنمنت‌های مختلف از سوی وزارت ورزش و جوانان اعتنایی نشد و حتی در آن مراسم تجلیل از قهرمانان حضور نداشتیم.

کم اهمیتی وزارت ورزش و جوانان به رشته یخ‌نوردی

صفدریان افزود: زمانی که در شرایط سخت و سنگین تمرین متوجه می‌شویم مراسمی با حضور رئیس جمهور کشور برگزار شده است و تمامی ورزشکاران دعوت شده‌اند و پاداش‌هایشان را دریافت کردند اما با اینکه در سه تا چهار سال اخیر چندین مدال در سه رنگ مختلف کسب کرده‌ایم و جزو معدود ورزشکاران ورزش‌های زمستانی در سطح کشورمان هستیم که چندین سال است به صورت پی‌درپی کسب مدال در هر سه رنگ طلا، نقره و برنز را داشته‌ایم، نه تنها به ما پاداشی تعلق نگرفت، بلکه حتی در مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی حضور نداشتیم، این موضوع باعث دلسردی و ناراحتی ما می‌شود و امیدواریم اداره ورزش و جوانان نگاه ویژه‌تری به ما داشته باشند و باعث دلسردی ما نشوند چرا که مسابقات جهانی را در پیش‌رو و امیدواریم که با حمایت ویژه‌تری جلو برود.

وی بیان کرد: اداره ورزش و جوانان هیچ‌گونه پیگیری و تأمین شرایط مناسب برای تمرین فراهم نکردند؛ سال گذشته قرار بود پس از کسب مدال برای مراسم استقبال و دریافت عکس‌های یادگاری به فرودگاه بیآیند ولی به دلیل کمک نکردن وی به بنده، قبول نکردم و بدون استقبال با مدال جهانی به خانه بازگشتم.

صفدریان ادامه داد: ۲۰ روز مانده به اولین رویداد مهم جهانی اما از سمت اداره‌کل ورزش و جوانان اصفهان هیچ کمک مالی و معنوی به من نشده است؛ با توجه به محدود بودن تعداد ورزشکاران در رشته ما امیدوار هستم نگاه ویژه‌تری داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: از رئیس فدراسیون کوهنوردی و مدیریت مجموعه پنگوئن کیش که شرایط تمرین را برای ورزشکاران و ملی‌پوش‌های این رشته فراهم کردند، تشکر می‌کنم و در تلاشیم که رویدادهای ملی و بین‌المللی مهمی را در جزیره کیش و سالن سرپوشیده مجموعه پنگوئن داشته باشیم و بتوانیم حق‌مان را از سطح جهانی دریافت کنیم و به عشق کشور و پرچم‌مان موفق و پیروز شویم و دل مردم کشورمان را شاد کنیم.

قهرمان جهان شدیم اما به مراسم تجلیل از قهرمانان دعوت نشدیم / باعث دلسردی ما نشوید

کد خبر 713989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.