ارتقای سطح سرانه فضای سبز در محلات کم‌برخوردار قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به ارتقای فضای سبز در محلات کم برخوردار منطقه گفت: به دنبال ایجاد لکه سبز در مناطق کم‌برخوردار منطقه، بوستانی به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع در منطقه علی‌آباد سعدگان احداث شد.

سیدرضا حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: به دنبال سفر رئیس‌جمهور مصوبه‌ای تصویب شد که طبق آن ۳۰ هکتار از اراضی و کاربری‌های ناسازگار اطراف بوستان‌ها همچون مرغداری و دامداری‌ها در اطراف بوستان جوان با تخصیص اراضی در پردیسان، تملک می‌شود.

وی افزود: متولی این امر سازمان سیما، ‎منظر و فضای سبز شهری بوده و شهرداری منطقه دو با مشارکت این سازمان پیگیر اجرایی شدن این مصوبه است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با اشاره به طرح روشنایی بوستان جوان، تصریح کرد: هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به‌منظور توسعه و رفع نواقص بوستان صرف و ۲۲۰ پایه بلند روشنایی در این بوستان احداث شد.

حسینی ادامه داد: تاکنون ۸۷ هکتار از مساحت بوستان جوان بهره‌برداری شده و دریاچه مصنوعی با مساحت ۳۳ هزار متر مربع در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به ارتقای فضای سبز در محلات کم‌برخوردار منطق، تاکید کرد: به دنبال ایجاد لکه سبز در مناطق کم‌برخوردار منطقه، بوستانی با مساحت ۱۳۰۰ متر مربع در منطقه علی‌آباد سعدگان احداث شد.

مجموعه‌های بازی و وسایل تندرستی در این بوستان نصب‌شده و به بهره‌برداری رسیده است.

کد خبر 713988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سروی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    دست شهرداری منطقه دو طلا نیروگاه یا توحید از محله های قدیم قم هست تو کوچه ها نه پارک و نه بوستانی هست از ما گذشت بچگی ما تو کوچه با دعوای همسایه ها بدون هیچ امکاناتی گذشت ولی خواهش میکنم برای شادی این نسل سوخته پارک و بوستان تو کوچه های مخصوصا توحید ۴۴ ایجاد کنید اجرتون با خدا و آقا صاحب الزمان
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام پس خیابان اذرچی
    • حلیم IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 0
      آذر‌هیچی‌