استفاده از هوش مصنوعی در دوربین‌های نظارتی شهرداری اهواز

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به ایجاد نخستین پارک ترافیک سه بعدی، گفت: از نرم‌افزار هوش مصنوعی در پردازش تصاویر دوربین‌های نظارتی سطح شهر استفاده می‌شود که سبب ارتقای ترافیکی خواهد شد.

حجت‌اله سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: اقدامات جدیدی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و ترافیک شهری اهواز صورت گرفته که بخشی از آن‌ها دستاوردهای پژوهشی است و می‌تواند به عنوان یک دستاورد بزرگ برای سایر شهرداری‌های کشور و حوزه‌های فعال مدیریت شهری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: از نرم‌افزار هوش مصنوعی در پردازش تصاویر دوربین‌های نظارتی سطح شهر استفاده می‌شود که سبب ارتقای ترافیکی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به پروژه موج سبز، تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات شهرداری اهواز در حوزه حمل‌ونقل ایجاد موج سبز در تردد شهروندان پشت چراغ فرمان و در معابری است که بیش از دو چراغ وجود دارد.

سلیمانی اضافه کرد: در حوزه آموزش ترافیک شهرداری اهواز استفاده از روش‌های روز دنیا در حوزه نوشتاری و مجازی در دستور کار این حوزه است، علاوه بر آن سالانه ۲۰ هزار دانش‌آموز با هدف آخرین قوانین و مقررات در حوزه شهری را با همکاری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اهواز فرا می‌گیرند.

وی با اشاره به ایجاد نخستین پارک ترافیک سه بعدی با همکاری شرکت‌های دانش بنیان به صورت مجازی، خاطرنشان کرد: در این پارک شهروندان و دانش‌آموزان با استفاده از عینک‌های واقعیت مجازی که تدارک دیده شده است با محیط واقعی خیابان و خطراتی که می‌تواند در سطح خیابان اتفاق بیفتد آشنا می‌شوند و آن را لمس می‌کنند که این مهم به ارتقای کیفیت آموزش کمک شایانی می‌کند.

کد خبر 713942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.