انتخابات مظهر قدرت ملی است

امام جمعه قصرشیرین انتخابات را مظهر قدرت ملی دانست و گفت که باید چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب شامل مشارکت بالا، رقابت، سلامت و امنیت در این رابطه مورد تاکید همگان به‌خصوص نهادهای ناظر، مجری و نخبگان و عموم مردم باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت الاسلام صادق صالحی امروز _جمعه، یکم دی_ در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه شهرستان قصرشیرین با اشاره به انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: در بین چهار راهبرد مورد تاکید رهبر معظم انقلاب برای انتخابات، مشارکت بالا و رقابتی بودن از اهمیت والایی برخوردار است و آنچه مهم است موضوع جهاد همگانی برای تحقق انتخابات با مشارکت بالا و رقابتی است.

وی اظهار کرد: دشمن با ناامیدی از آشوب سازی و تنش افزایی در جامعه بر روی مشارکت مردم تمرکز کرده از این رو آتش تهیه توپخانه دشمن و بمباران تبلیغاتی اش برای حمله به اعتماد و انگیزه مردم و بدبین سازی جامعه به نظام و آینده کشور است.

امام جمعه قصرشیرین در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز رحلت حضرت ام البنین (س) و روز تکریم مادران و همسران شهدا مصادف با ۱۳ جمادی‌الثانی گفت: الگوی تربیتی مناسب برای تربیت انسان‌های زمینه‌ساز ظهور، الگوی «تربیت حماسی» است که قدرت شناخت حق، امید به تحقق آن و شجاعت اقدام بر اساس آن را در انسان ایجاد می‌کند و این تربیت، بر فطرت الهی انسان و بر فضائل فطری استوار است که به نحو تام و تمام در دین الهی تبیین شده است.

وی بیان کرد: تربیت حماسی، سازنده انسان‌هایی است که به بیان امام صادق (ع) محکم‌تر از فولادند و بدون تردید می‌توان قله این نوع تربیت و این نوع انسان‌سازی را وجود نازنین و شخصیت حضرت قمر منیر بنی‌هاشم ابالفضل العباس (ع) دانست.

صالحی عنوان کرد: زندگی در عصر غیبت اگر با انتظار پویا و ثبات قدم همراه باشد، حماسه است و اگر کسانی به اصلاح جامعه و زمینه‌سازی برای ظهور موعود بپردازند، از حماسه‌سازان تاریخ خواهند بود.

وی در بخش دیگری از خطبه با اشاره تحولات غزه گفت: در روزهای گذشته شدت و حجم درگیری‌ها در مرز لبنان و فلسطین اشغالی افزایش یافته است و در حالی که ماجراجویی نظامی صهیونیست‌ها بدون هیچ افق نظامی و سیاسی وارد سومین ماه خود شده است نشانه‌های فراوان از جبهه سرنوشت‌ساز جنوب به چشم می‌خورد که در این رابطه رسانه‌ها و منابع محلی از تشدید تنش‌ها در جبهه جنوب طی ۲ روز گذشته خبر داده‌اند که حزب‌الله در فرصت ایجادشده جنگ غزه برای تحکیم و تثبیت نظامی در جغرافیای مناقشه آمیز مرزهای جنوبی لبنان با سرزمین‌های اشغالی به‌دست آورده است.

امام جمعه قصرشیرین گفت: آمریکا به عنوان حامی اصلی رژیم صهیونیستی نه فقط به حمایت‌های گسترده سیاسی و تسلیحاتی از این رژیم در جریان جنگ غزه پرداخته بلکه دستگاه حاکمه ایالات متحده نیز فشارها علیه هواداران فلسطینی‌ها و منتقدان جنایات اسرائیل را افزایش داده است.

وی در ادامه خطبه‌های نماز جمعه قصرشیرین با اشاره به زیرساخت‌های بسیار مناسب مرز خسروی برای تردد زائران تصریح کرد: پیگیری مجدانه برای تردد کاروان‌های زوار اباعبدالله الحسین (ع) از این گذرگاه به عنوان راه اصلی و قدیمی عزیمت به کربلای معلا باید در دستور کار مسئولان باشد چون این مهم دستاوردها و برکات معنوی و مادی برای استان کرمانشاه و به خصوص شهرستان مرزی قصرشیرین به همراه خواهد داشت.

کد خبر 713862

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.