پیروان حضرت مسیح (ع) دست از حمایت صهیونیست‌ها بکشند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با تبریک سالروز ولادت حضرت عیسی مسیح (ع) آن حضرت را پیامبر رحمت، محبت و مودت دانست و گفت: جا دارد پیروان حضرت مسیح(ع) با پیروی از سیره و سنت آن حضرت دست از حمایت و همکاری با جنایتکاران صهیونیستی در ظلم و خونریزی علیه افراد بیگناه بکشند

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حبیب الله غفوری امروز _جمعه، یکم دی_ در خطبه‌های عبادی سیاسی جمعه کرمانشاه با بیان اینکه حضرت عیسی مسیح (ع) عمرش در راه مبارزه با ستمکاران و قلدران و سرمایه داران زالو صفت یهود گذشت، اظهار کرد: ستمکاران و ظالمان فردی شبیه حضرت مسیح (ع) را به صلیب کشیدند و به گمان خود او را کشتند اما خداوند متعال او را به آسمان برد تا به همراه حضرت ولی عصر (عج) رجعت کند و امام زمان را را یاری بفرماید.

وی با بیان اینکه حضرت عیسی مسیح (ع) پیامبری بسیار مهربان و دلسوز بود و اهل خونریزی و جنایت، نسل کشی و کودک کشی و کشتن بیگناه ها نبود، گفت: انتظار می‌رود که پیروان این پیامبر الهی دست از حمایت با صهیونیست‌های جنایتکار بردارند و مانع از این جنایات در سرزمین فلسطین شوند.

خطیب جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش به اقدامات شجاعانه انصارالله یمن اشاره کرد و گفت: این گروه کوچک با اقدامات بزرگی که در روزهای اخیر انجام داده و حمل و نقل دریایی رژیم صهیونیستی را مختل کرده ثابت کرده است که این رژیم نامشروع متزلزل و تضعیف شده است.

وی با انتقاد از بی تفاوتی کشورهای اسلامی منطقه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: این کشورها باید از گروه‌های کوچکی مانند حماس و انصارالله یمن درس بگیرند و نسبت به مردم مظلوم فلسطین احساس مسؤلیت کنند.

حجت‌الاسلام غفوری در ادامه به مناسبت‌های پیش رو، سالروز شهادت شهید آیت الله غفاری به دست دژخیمان رژیم طاغوت را گرامیداشت و برای آن شهید والامقام درخواست علو درجات از خداوند متعال کرد.

دومین مناسبتی که حجت الاسلام و المسلمین غفوری به آن اشاره کرد سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی بود و افزود: نهضت سوادآموزی از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی است و به برکت این اقدام شایسته حضرت امام (ره) امروز ۹۷ درصد از مردم کشورمان بیسواد هستند در حالی که این رقم در قبل از انقلاب ۴۷ درصد بود.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: با وجود جنگ، تحریم، کودتاها، مخالفت‌ها و کارشکنی‌های دشمنان علیه انقلاب اسلامی، باسواد کردن ۹۷ درصد مردم یکی از اقدامات بزرگ این نظام اسلامی است.

وی همچنین بر توجه جدی دستگاه‌های متولی بر موضوع کودکان بازمانده از تحصیل نیز اشاره کرد و افزود: گاهی بعضی از کودکان را بر سر چهارراه‌ها مشغول تمیز کردن ماشین و گل فروشی می‌بینیم که جا دارد دستگاه‌های متولی به این موضوع ورود کنند و آنها را ساماندهی و به مدرسه بازگردانند.

حجت‌الاسلام غفوری همچنین به سالروز وفات حضرت ام البنین (س) که به عنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده نیز اشاره کرد و گفت: اجلال و اکرام مادران و همسران شهدا از سوی بشر معمولی غیرممکن است و عظمتی که در صبر و تحمل، ایستادگی و استقامت و مجاهدت مادران و همسران شهدا نهفته است را فقط خدای متعال می‌تواند جبران کند.

وی افزود: آنچه که جامعه اسلامی ما را در مقابل آن همه توطئه‌های استکبار جهانی حفظ کرده استقامت و ایستادگی خانواده‌های شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین به مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای گمنام و مدافع حرم در سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در استان اشاره کرد و از مردم کرمانشاه به خاطر حضور باشکوه در این آئین معنوی قدردانی کرد.

وی در ادامه خطبه‌هایش به موضوع تقوا اشاره کرد و گفت: تقوا ملاک ارزش مؤمن در پیشگاه خداست و آن کسی نزد خدای متعال ارزش و کرامت و جایگاه برتری دارد که با تقوا تر از دیگران باشد.

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید کرد: تقوای الهی عاقبت خیری و نیکوی را برای انسان مؤمن تضمین می‌کند به دلیل اینکه اصل تقوا نوعی مراقبت مستمر است که انسان همواره در همه حالات و در هر شرایطی باید از خودش، اخلاقش، اعتقاداتش و فضائل اخلاقی اش مراقبت کند.

کد خبر 713859

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.