رانندگان در محورهای غربی کردستان به زنجیرچرخ مجهز باشند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان با اشاره به بارش برف و باران در سطح شهرهای استان به ویژه در محورهای غربی، گفت: آن دسته از رانندگانی که در محورهای غربی استان تردد می‌کنند، حتما زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی پلیس راهور کردستان، رضا همتی‌زاده با اشاره به شرایط جوی برفی و بارانی در اکثر معابر کردستان، اظهار کرد: لازم است شهروندان اعم از رانندگان، مسافران و عابران پیاده یک سری نکات را در هنگام تردد در سطح شهر رعایت کنند که رعایت این نکات موجب افزایش ایمنی برای تمامی کاربران ترافیکی شده و از اخلال در آمد و شد نیز جلوگیری می‌کند.

وی افزود: در پی بارش برف و باران در نقاط مختلف استان از جمله شهرهای غربی استان، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در آماده‌باش کامل قرار داشته و نسبت به روان‌سازی ترافیک و جلوگیری از ایجاد گره ترافیکی اقدام خواهند کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان ادامه داد: شهروندان نیز لازم است از ترددهای غیرضروری به ویژه در ساعات پیک ترافیک پرهیز کرده و تا حد امکان از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

همتی‌زاده با بیان اینکه لازم است عابران پیاده با توجه به لغزندگی معابر از ورود ناگهانی به مسیر تردد خودروها پرهیز کنند، گفت: باید از محل‌های مجاز عبور عابر پیاده تردد شود که این تأکیدات در هنگام تاریکی هوا با توجه به کاهش دید رانندگان بیشتر هم باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌شود که شهروندان از عبور در معابر دارای سطوح یخ‌زده و لغزنده به خصوص در حاشیه مسیرهای سواره، پرهیز کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان تصریح کرد: مسافران ابتدا باید توجه داشته باشند که در محلی مناسب برای سوار شدن به خودرو توقف کنند و اگر جزو سرنشینانی هستند که با راننده آشنایی دارند، از انجام اقداماتی که می‌تواند منجر به پرت شدن حواس راننده شود، پرهیز کنند.

همتی‌زاده به رانندگان نیز توصیه کرد که حتماً از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودروی خود مطمئن شده و سپس وارد مسیر و محورهای استان شوند.

وی افزود: رانندگان در حین رانندگی دقت بیشتری به مسیر مقابل داشته و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند و آن دسته از رانندگانی که در محورهای غربی استان تردد دارند، حتماً زنجیرچرخ به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان تاکید کرد: در شرایط برفی و بارانی نباید از موتورسیکلت استفاده شود و لازم است که راکبان موتورسیکلت از این وسیله استفاده نکنند، چرا که احتمال وقوع تصادف در این شرایط چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 713833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.