درساخت سازه‌ها باید به توصیه‌های نظام مهندسی توجه شود

امام جمعه یاسوج گفت: در ساخت سازه‌ها توسط مردم و حاکمیت باید به توصیه‌های نظام مهندسی توجه شود. بسیاری از بلاها و حوادث محصول گناهان و طغیان ما است و اگر انسان از گناه و آلودگی بپرهیزد، این بلاها کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، آیت‌الله سیدنصیر حسینی ظهر امروز _جمعه، یکم دی_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج اظهار کرد: اگر انسان به دنبال مقصد و مقصود و بهشت است، همه موارد در تقوا است و هرکجا مشکل بود مربوط به بی‌تقوایی است و اینجا است که خداوند متعال می‌فرماید «اگر اهل تقوا باشند از زمین و آسمان برای آنها برکت و نعمت می‌بارد.»

وی ضمن تبریک میلاد حضرت مسیح (ع) افزود: تولد این پیامبر یکی از معجزات الهی است که با بشارت فرشته الهی متولد شد، در آن زمان جاهلیت، مردم معجزه الهی و آیات خداوند را درک نکردند.

امام جمعه یاسوج گفت: برخی از مدعیان پیروان حضرت مسیح دچار فحشاء و انحراف و تحریف شدند که آن حضرت از اعمال آن‌ها اعلام بیزاری کرد.

حسینی به روز ایمنی اشاره کرد و گفت: در ساخت سازه‌ها توسط مردم و حاکمیت باید به توصیه‌های نظام مهندسی توجه شود. بسیاری از بلاها و حوادث محصول گناهان و طغیان ما است و اگر انسان از گناه و آلودگی بپرهیزد، این بلاها کاهش پیدا می‌کند. 

وی به سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) اشاره کرد و گفت: در کشور ما نیز مادرانی همانند حضرت ام‌البنین (س) وجود دارند که سرمایه و جگرگوشه‌های خود را در دفاع مقدس برای امنیت و عزت کشور فدا کردند.

امام جمعه یاسوج به موضوع تشکیل نهضت سوادآموزی پرداخت و تصریح کرد: قبل از انقلاب اسلامی ۲۸ درصد مردم باسواد بودند و در سال ۱۴۰۲ در کشور رشد سوادآموزی بیش از ۹۲ درصد است.

وی با تقدیر و تشکر از عزاداری‌ها، تشییع پیکر شهدا و مراسم حرم تا حرم خاطرنشان کرد: سوم دی‌ماه سال‌روز تشکیل ثبت احوال است، کسانی که از مرزهای هویتی ما حمایت می‌کنند. باید توجه شود که در نامگذاری فرزندان از اسامی نیکویی استفاده شود و از استفاده برخی از نام‌ها که در شأن و منزلت مخلوق خدا نیست، پرهیز شود.

کد خبر 713829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.