هوای اصفهان با ۱۵ منطقه و ۲ شهر قرمز و نارنجی، ناسالم است

سنجش کیفیت هوا، امروز (جمعه یکم دی) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۴۶، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وضعیت هوای اصفهان امروز _جمعه، یکم دی_ به شرح زیر است:

سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز در ساعت منتهی به ۱۱ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۴۶، در وضعیت هوای ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های احمدآباد با شاخص ۱۵۶ ناسالم برای عموم (قرمز) و پروین با شاخص ۱۳۱، در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد.

امروز بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان در ایستگاه‌های انقلاب با شاخص ۱۶۰، پارک زمزم با شاخص ۱۵۷، دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۵۲، رهنان با شاخص ۱۵۲، سپاهان‌شهر با شاخص ۱۶۲، فیض با شاخص ۱۶۰، کردآباد با شاخص ۱۵۹، در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد.

در همین راستا، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های خیابان ۲۵ آبان با شاخص ۱۲۴، زینبیه با شاخص ۱۳۶، فرشادی با شاخص ۱۴۰، کاوه با شاخص ۱۴۴، میرزاطاهر با شاخص ۱۴۰ و ولدان با شاخص ۱۱۶ در موقعیت ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفی هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه زرین‌شهر، قهجاورستان، سجزی و شاهین‌شهر است، شاخص کیفی هوای قهجاورستان با شاخص ۱۷۰ ناسالم (قرمز)، زرین‌شهر با شاخص ۱۴۷ در وضعیت (نارنجی)، شاهین‌شهر با شاخص ۷۹ و سجزی با شاخص ۹۵ در وضعیت (زرد) است.

دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه‌های استانداری اصفهان، خرازی، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر و شهرهای کاشان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، دولت‌آباد و مبارکه فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 713815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 3
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    2 0
    من‌درشهرخودمان‌طالخونچه‌پشت‌سراتوبوس‌واحدبودم‌بقدری‌دودمی‌کردکه‌خیابان‌پرازدودشده‌بود
    • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      0 0
      وجالبه چند وقت یکبار اعلام میشه چندین دستگاه اتوبوس به اصفهان اضافه شد ولی ما مردم اصفهان چیزی نمی بینیم همان اتو بوس های پکیده وقدیمی وتعداد کم
  • علی IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 5
    تعطیل کنید
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    1 0
    ماشالا چقد زیاده مام تعطیل شدیم دمتون گرم
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    0 0
    بگو کی سالم است ؟ بخدا خجالت داره شهری با زاینده رود پر آب ومعروف به نصف جهان الان شده مرده رود و هوای آلوده .و آب کم وآلوده وبیماریهای لاعلاج وغیره زیاد خدایا تا کی صبر کنیم
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    1 0
    سانسوری