توانمندسازی فکری مددجویان در اولویت قرار گیرد

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: توانمندسازی در ابعاد مختلف به ویژه فکری و فرهنگی باید در اولویت کمیته امداد و متولیان این حوزه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علرضا حسین‌نژاد عصر امروز _پنجشنبه سی ام آذر_در همایش مدیران کمیته امداد سراسر کشور که در دفتر مرکزی این نهاد برگزار شد، اظهار کرد: در بحث برون‌سپاری باید خلاءها برطرف شده و دستورالعمل جامع با هماهنگی ذیحسابی‌ها، اداری مالی و نظارت تدوین و به استان‌ها ابلاغ شود.

وی افزود: اگر این دستورالعمل‌های جامع در بحث برون‌سپاری مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از مشکلات و دغدغه‌ها رفع خواهد شد.

حسین‌نژاد بیان کرد: در حوزه توانمندسازی، پایه و اساس کار توانمندسازی فکری است که امیدواریم با محوریت مباحث فرهنگی و آموزشی سرفصل‌ها مشخص شده و مددجویان دیدگاه خود را در این حوزه ارتقا دهند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در این دوره‌های آموزشی، بهتر است مددجویان سطح فکری خود را با نگاه حفظ عزت نفس بالا برده و به فکر خودکفایی خود و افراد تحت تکلف باشند.

وی موضوع توانمندسازی پایدار را بسیار مهم و حیاتی عنوان کرد و ادامه داد: با قطع مستمری و ایجاد اشتغال این امر تحقق پیدا نمی‌کند؛ بلکه بهتر است با مبنای توانمندسازی فکری، برنامه‌ای مدون ارائه کنیم تا در سرفصل‌های مشخص شناسنامه آموزشی مددجویان تهیه و مورد توجه قرار گیرد.

حسین‌نژاد گفت: مددجو باید در بدو ورود به این حوزه در قالب نقشه آموزشی مسیر حرکت خود را به خوبی بداند تا با پر رنگ شدن موضوع آموزش و بها دادن به آن، به مرور توانمندسازی فکری اتفاق بیفتد.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل در ادامه به بحث مددکاری و اهمیت کار تخصصی در این حوزه اشاره کرد و افزود: در حوزه مددکاری باید از شکل سنتی و فعالیت‌های مرتبط با آن خارج شده و به این حوزه دید تخصصی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در چارت سازمانی به دلیل کمبود نیرو، برخی دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه جمع‌آوری ثبت و توزیع کمک‌های مردمی وجود دارد که بهتر است به سمت نظارت‌های مستمر و رفع خلاءهای موجود حرکت کنیم.

کد خبر 713769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.