شب یلدا؛ بهانه داغ مجرمان برای کلاهبرداری

رئیس پلیس فتای استان اصفهان نسبت به کلاهبرداری به بهانه حراجی آنلاین ویژه شب یلدا در شبکه‌های اجتماعی هشدار داد و گفت: هموطنانی که خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام می‌دهند مراقب آگهی‌های جعلی ویژه شب یلدا باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی اظهار کرد: هر سال در آستانه شب یلدا، با تبلیغات و پیام‌هایی از قبیل جشنواره ویژه شب یلدا، تخفیف‌های ویژه و حراجی‌های آنلاین و یا سایر موضوعات مرتبط با موضوع در فضای مجازی مواجه هستیم که مجرمان سایبری با هدف کلاهبرداری مردم آنها را طراحی و ارائه می‌کنند.

وی افزود: مجرمان سایبری در تمام ایام سال سعی دارند با ترفندهای مختلف و مرتبط با ایام‌های اعیاد، سنتی و مذهبی با انتشار آگهی‌های جعلی و با درج تصاویری از انواع اجناس و تخفیف‌های ویژه نظرات کاربران فضای مجازی را جلب و از افراد کلاهبرداری کنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: کاربران فضای مجازی در هنگام خریدهای آنلاین باید به این نکته توجه داشته باشند که از پرداخت وجه به هر میزان به عنوان بیعانه برای نگهداشتن کالا خودداری و در هنگام تحویل کالا نسبت به بررسی اجناس اقدام کنند تا کالای کهنه یا خراب یا دارای هر ایرادی را دریافت نکنند.

وی افزود: افراد برای هرگونه کمک و واریز وجه به نیازمندان به مناسب شب یلدا، می‌توانند آن را از طریق نهادها و مؤسسات معتبر اقدام به پرداخت و از واریز کمک‌های خود به حساب‌های نامعتبر خودداری کنند.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: شهروندان و کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ با پلیس فتا در میان بگذارند.

کد خبر 713762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.