انهدام باند زورگیری از زنان کهنسال

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: اعضای باند چهار نفره‌ای که 20 میلیارد ریال طلاجات را از زنان کهنسال زورگیری کرده و متواری شده بودند در عملیات مشترک کارآگاهان این پلیس و پلیس آگاهی استان همدان دستگیر شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ حسین ترکیان اظهار کرد: در پی شکایت چندین نفر از زنان مسن اصفهانی مبنی بر اینکه چند مرد و یک زن جوان گوشی تلفن همراه و طلاجات آنها را به زور سرقت کردند موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت‌های به عنف پلیس آگاهی استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سرقت‌های مذکور باعث ایجاد ترس و نگرانی در بین زنان کهنسال و سالمند شده بود، افزود: مال باختگان در تحقیقات انجام شده اعلام کردند که متهمان چهار نفر شامل سه مرد و یک زن بودند که به وسیله خودرویی تحت پوشش مسافرکش آنها را سوار کرده و در بین راه با تهدید سلاح سرد طلاجات آنها را گرفته و آنها را پیاده کرده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: یکی از مال باختگان که زنی سالخورده بود گفت کنار خیابان ایستاده بودم و منتظر تاکسی بودم که خودروی مسافرکش کنارم توقف کرد یک مرد جلو و یک زن هم عقب خودرو بود، همه چیز طبیعی به نظر می‌رسید و من هم سوار شدم، سر چهارراه مورد نظر که رسیدیم گفتم همین جا پیاده می‌شوم، اما راننده گفت اینجا نمیشه و بعد با چشمانش اشاره‌ای به زنی که عقب نشسته بود کرد و او هم با دستش سرم را پایین کشید و یک چاقو را روی گلویم گذاشت و بعد هرچه انگشتر و النگوی طلا داشتم را از من گرفت و بعد مرا پیاده کرده و با سرعت فرار کرد، من از ترس بی‌حال شده و روی زمین افتادم تا اینکه مردم دورم را گرفتند و برایم آب آوردند و گفتند برو کلانتری و شکایت کن.

وی ادامه داد: از آنجا که هر یک از مال باختگان مشخصات متفاوتی از متهمان و خودروهایی که سوار شده بودند را ارائه می‌کردند کار شناسایی باند مذکور کمی سخت شده بود و نشان می‌داد که کارآگاهان با افرادی حرفه‌ای روبه‌رو هستند که هر بار با یک نوع خودرو به شکار طعمه‌های خود در سطح شهر می‌پردازند.

سرهنگ تُرکیان اظهار داشت: تحقیقات در خصوص این پرونده با دقت و ظرافت خاصی دنبال می‌شد تا اینکه سرانجام کارآگاهان سرنخ‌هایی از حضور متهمان در شهر همدان به دست آوردند و بلافاصله طی هماهنگی با مرجع قضائی به این شهر رفتند و در عملیاتی منسجم و ضربتی با همکاری کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان هر چهار متهم که برای انجام سرقت‌های مشابه به این شهر رفته بودند را در مخفیگاه خود دستگیر و به استان اصفهان منتقل کردند.

وی با بیان اینکه متهمان غیربومی و اهل یکی از استان‌های غربی کشور هستند، گفت: سردسته این باند فردی سابقه‌دار است که به همراه همسر و دو دوست خود اقدام به طراحی و اجرایی کردن نقشه سرقت از زنان کهنسال را می کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده به ۱۱ فقره زورگیری گوشی تلفن همراه و طلاجات و همچنین هفت فقره قاپ‌زنی از شهروندان در شهرهای اصفهان، خمینی شهر و فلاورجان اعتراف کردند که ارزش اموال به سرقت رفته توسط آنان بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از همکاری دستگاه قضائی و کارآگاهان پلیس آگاهی استان همدان و تلاش شبانه روزی کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان که در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعضای باند مذکور را شناسایی و دستگیر کردند، خاطرنشان کرد: با تکمیل شدن پرونده متهمان برای رسیدگی قانونی به جرایم خود تحویل مرجع قضائی شدند.

کد خبر 713748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.