۳ واحد صنعتی استان مرکزی به عنوان صنعت سبز کشور معرفی شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : با پیگیری‌های انجام شده، در بیست‌وچهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبز، ۱۵ صنعت استان مرکزی کاندیدای صنعت سبز شده که از این تعداد، سه واحد برگزیده شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، یوسف یوسفی اظهارکرد: سازمان حفاظت محیط‌زیست در راستای یکی از رسالت‌های خود، واحدهای صنعتی، تولیدی و واحدهای خدماتی را به رعایت الزامات محیط زیستی تشویق می‌کند به طوری که همه ساله در قالب یک فراخوان عمومی، همایشی تحت عنوان «تقدیر از واحدهای برگزیده سبز کشور» برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به فراخوان اعلام شده، ۱۵ واحد صنعتی در استان، در قالب «خوداظهاری» به خود امتیاز داده و مستندات مربوطه را در سامانه جامع محیط زیست به عنوان متقاضی شرکت در این همایش بارگذاری کرده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: این اداره‌کل این مستندات را راستی‌آزمایی و بازبینی کرده و امتیازات را در سامانه به ثبت رسانده که در این خصوص سه واحد صنعتی از استان موفق به کسب بالاترین امتیاز شدند.

وی گفت: امسال بیست‌وچهارمین همایش ملی واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی سبزدرتاریخ بیست‌وهشتم آذرماه درسازمان حفاظت محیط زیست کشور برگزار شد که خوشبختانه از استان مرکزی از ۳۳ واحد صنعت برگزیده کشوری، واحدهای نفت پاسارگاد ازشهرستان شازند، شرکت گام ازشهرستان اراک و گروه صنعتی شیشه فلوت کاوه ازشهرستان ساوه در مراسمی با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان واحدهای برگزیده استانی تقدیر شدند.

یوسفی ادامه داد: این همایش سالیانه با رویکرد تشویقی برای صنایعی که در راستای توسعه پایدار گام بر می‌دارند، برگزار می‌شود و یکسان سازی نگرش زیست محیطی، ایجاد بستر مناسب برای واحدهای صنعتی، معدنی و خدماتی در عرصه رقابت‌های بین‌المللی، قدردانی از واحدهای فعال در حوزه محیط زیست، ایجاد فضای مناسب برای تبادل تجربیات واحدهای مختلف، همگام کردن بحث تولید با کاهش آلایندگی، تقویت ارتباط سازمان حفاظت محیط زیست با واحدهای صنعتی در بستری از تعاملات صمیمانه، علمی و هم افزا از جمله اهداف این همایش است.

کد خبر 713728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۱
    0 0
    خدارو شکر همه صنایع استان سبز هستند