کاشان میزبان نخستین جشنواره آموزش شهروندی «هنر شهر» شد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری نخستین جشنواره آموزش شهروندی «هنر شهر» خبر داد.

محمد علی فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کاشان اظهار کرد: با رویکرد استفاده بهینه از ظرفیت‌های هنر، کاشان میزبان نخستین جشنواره آموزش شهروندی «هنر شهر» شد.

وی افزود: با توجه به اینکه هنر و هنرمندان در به کشیدن چالش‌های زندگی شهری، پیوند مستحکم، میان شهروند و شهر برقرار می‌کنند، فرهنگ‌سرای معراج سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در راستای رشد فرهنگ شهرنشینی اقدام به برگزاری نخستین جشنواره آموزش شهروندی با عنوان «هنر شهر» با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره آموزش و پرورش کرده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان با اعلام این خبر و با اشاره به اینکه مخاطب این برنامه هنرمندان و دانش‌آموزان هستند، گفت: این جشنواره تلاشی مؤثر در جهت آموزش و آگاهی شهروندان نسبت به حقوق و تکالیف متقابل خود با مدیریت شهری به حساب می‌آید.

فرجی، استفاده بهینه از ظرفیت‌های هنر به عنوان تاثیرگذارترین ابزار ارتباطی در شکل گیری فرایند آموزش شهروندی، آگاهی بخشی بین شهروندان و مدیریت شهری را از جمله اهداف اجرای این رویداد ذکر کرد.

وی از مباحث مرتبط با نهاد شهرداری از جمله آتش نشانی، پسماند و بازیافت، شهرسازی و معماری ایرانی اسلامی، حفظ و توسعه فضای سبز و پارک‌ها، استفاده صحیح و مناسب از حمل و نقل عمومی و فرهنگ ترافیک به عنوان موضوعات این رویداد نام برد که در قالب رقابت در رشته‌های نقاشی دیواری، گرافیک، کاریکاتور، عکاسی اجرا می‌شود.

رئیس سازمان با بیان اینکه بخش دانش‌آموزی به صورت مجزا در رشته‌های تصویر سازی، عکاسی، گرافیک، تولیدات رسانه‌ای و پرفورمنس برگزار و داوری می‌شود، افزود: آثار ارائه شده بعد از داوری در نمایشگاه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

فرجی با بیان اینکه هنرمندان تا ۱۲ بهمن ماه و دانش‌آموزان تا ۲۲ بهمن ماه فرصت دارند آثار خود را ارسال کنند، گفت: نخستین جشنواره «هنر شهر» افزون بر رقابت با برگزاری سلسله نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی با راهبری اساتید برجسته همراه خواهد بود که ایجاد نگاه تعاملی میان مدیران شهری و شهروندان از دریچه هنر از رسالت‌های این جشنواره است.

کد خبر 713719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.