واریز ۲ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان از پرداخت بیش از دو هزار میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی به حساب سازندگان مسکن استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، عطاالله اکبری امروز _ پنجشنبه سی‌ام آذر_ در دوازدهمین جلسه شورای مسکن سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: از ابتدای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در سطح استان ۳۷ هزار و ۱۵۵ نفر به بانک معرفی شدند که قرارداد ۲۰ هزار و ۴۹۸ نفر نیز منعقد شده است.

وی از مدیران بانک‌های عامل استان خواست تا چالش‌های تأمین اعتبار موردنیاز و عقد قرارداد ساخت خانه در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن را شناسایی کرده و در صورت نیاز به پیگیری ملی، اقدام لازم انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های زیربنایی در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن افزود: برای ارتقای کیفیت زندگی مردم استان، نباید نگاه‌مان فقط به سطح ملی باشد بلکه با ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد می‌توان خدمات زیرساختی را آن گونه که مردم شایسته آن هستند تکمیل و در اختیار آنها قرار داد.

وی ادامه داد: تاکنون برای ساخت ۳۹ هزار و ۷۶۹ واحد شهری و روستایی، پروانه ساختمانی صادر شده است که متوسط پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها به ۴۷ درصد رسیده است.

اکبری از اشتغال ۴۱ هزار و ۵۲۵ نفر در پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: مسئله مسکن، پروژه تمام دستگاه‌های اجرایی بوده و تنها مختص یک وزارتخانه نیست.

وی گفت: باید به این مسئله توجه شود که بحث مسکن مرتبط با مسائل اقتصادی، اشتغال، سرمایه‌گذاری و اجتماعی است و در اولویت دولت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی و دبیر شورای مسکن سیستان و بلوچستان با اشاره به روند خوب اجرای طرح نهضت ملی مسکن این استان، تاکید کرد: همکاری همه مسئولان نقش مهمی در بهره‌برداری از این واحدها در مدت زمانی مناسب دارد.

وی از واگذاری زمین برای احداث ۹ هزار و ۴۷۱ واحد مسکونی ویلایی طرح نهضت ملی در این استان خبر داد و بیان کرد: تاکنون زمین برای ساخت ۷۵ هزار و ۵۶۶ واحد ویلایی در تمامی شهرستان‌های استان به‌جز زاهدان و چابهار تأمین شده و زمین برای ساخت ۹ هزار و ۱۴۷۱ نفر واجد شرایط واگذار شده است.

اکبری خاطرنشان کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن از اولویت‌های مهم استان بوده که با جدیت در حال پیگیری است و مشارکت همه دستگاه‌های ذیربط به‌ویژه بانک‌های عامل را می‌طلبد.

کد خبر 713718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.