اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ناحیه صنعتی مبلمان عطاآباد

مدیرکل صمت گلستان از اختصاص ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ناحیه صنعتی مبلمان عطاآباد در بازدید معاون وزیر صمت از خوشه صنعتی مبلمان عطا آباد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل صنعت و معدن گلستان، درویش علی حسن زاده بعد از ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ام آذر_ اظهار کرد: همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به استان گلستان، معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت از خوشه مبلمان عطاآباد بازدید کرد و در این بازدید ۱۴ میلیارد تومان به توسعه ناحیه صنعتی مبلمان این روستا اختصاص داد.

وی گفت: شهرستان آق‌قلا در مجموع ۹۵۰ واحد صنفی تولیدی مبلمان مجوز دارد که از این تعداد ۴۵۰ واحد در روستای عطاآباد مستقر است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گلستان، یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان فروش، کاهش هزینه‌های تولید است و تولید کنندگان مبل عطاآباد با توجه به اینکه همگی بومی همین منطقه هستند و بخشی از چوب مورد نیاز خود را مستقیماً از روسیه و بخشی از پارچه مورد نیاز را از چین وارد می‌کنند، از این شاخصه مهم برخوردارند.

وی ادامه داد: همچنین پرداخت نکردن اجاره بها با توجه به اینکه نمایشگاه داران این ناحیه صنعتی مالک هستند و نیروی کار ارزان موجود، از عوامل مهم کاهش قیمت تمام شده مبلمان در این روستاست و این امر باعث شده مبلمان عطاآباد جایگاه خود را در بازارهای کشور پیدا کند.

کد خبر 713700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.