توسعه شبکه آبیاری بر افزایش بهره‌وری کشاورزی تاثیرگذار است

وزیر نیرو گفت: توسعه شبکه آبیاری بر افزایش بهره‌وری آب مورد استفاده بخش کشاورزی، تولید پایدار و تأمین امنیت غذایی کشور تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان علی اکبر محرابیان روز پنجشنبه در آغاز آئین آغاز عملیات اجرایی احیای رودخانه زرین گل، حفاظت سیلاب رودخانه محمدآباد در حاشیه سد کبودوال، اظهار کرد: امنیت غذایی و تأمین غذا و اقتصاد کشور به عنوان محوری‌ترین نقطه اقتصاد ایران است تا بتوان از آن برای بهبود راندمان کشاورزی استفاده کرد.

وی یادآور شد: طرح اجرا شده چهار هزار هکتاری زهکشی که شاهد بهره برداری آن هستیم از جمله طرح‌های توسعه شبکه آبیاری در افزایش راندمان آب کشاورزی و افزایش تولید محصولات کشاورزی بوده و آغاز عملیات اجرایی فاز جدید نیز باید سریع‌تر مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وزیر نیرو اجرای جهاد آبرسانی را طرح مهم دانست و گفت: اجرای این طرح در گلستان باد ۳۰ درصد پیشرفت به اعتبار بیشتر نیاز دارد که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به وضعیت برق گلستان، افزود: در دوسال اخیر اتفاقات خوبی برای تأمین برق این استان رخ داد، ولی تا رسیدن به شرایط ایده آل فاصله زیادی وجود دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز در این مراسم گفت: شبکه آبیاری و زهکشی، یکی از طرح‌های مهم و اساسی در سفر دور دوم سفر دولت سیزدهم به این استان شمالی است که منابع مالی آن از محل تسهیلات بانک توسعه اسلامی جذب و سرمایه‌گذاری شده است.

ایرج حیدریان با بیان اینکه برای اجرای این طرح شش هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده، افزود: کاهش هدر رفت آب زراعی، استفاده از سامانه بهره‌برداری هوشمند و مدیریت آب در مزرعه از مزایای اجرای طرح مزبور است.

وی از عملیات اجرایی احیای انهار سنتی رودخانه زرین گل و حفاظت رودخانه محمد آباد و تأسیسات آبزی‌پروری با مشارکت بانک توسعه اسلامی در سفر رئیس جمهور به گلستان خبر داد و گفت: در این طرح بزرگترین مرکز پرورش ماهیان خاویاری و نخستین بار طرح گردشگری تأسیسات آبی در سد زرین گل اجرا خواهد شد.

گفتنی است، سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح هزاران پروژه کلان، متوسط و کوچک، صبح پنجشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهدای گرگان وارد گلستان شد.

کد خبر 713689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.