مردود شدن ۴۹۵۰ خودروی قزوینی در معاینه فنی

شهردار قزوین از مردود شدن ۴۹۵۰ خودروی در معاینه فنی مرکز معاینه فنی شهرداری قزوین خبر داد.

مهدی صباغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از مردود شدن ۴ هزار و ۹۵۰ خودروی در معاینه فنی مرکز معاینه فنی شهرداری قزوین خبر داد و اظهار کرد: طی ۹ ماهه سال جاری حدود ۱۹ هزار دستگاه خودرو به مرکز معاینه فنی شهید رجایی قزوین مراجعه داشته‌اند که از آمار اعلامی ۴ هزار و ۹۵۰ خودرو مردود و ۱۴ هزار و ۵۰ خودرو قبول شدند.

وی اضافه کرد: بنابراین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۶ درصد خودروهای مراجعه‌کننده به مرکز معاینه فنی شهرداری قزوین مردود شده و نتوانسته برگه معاینه فنی دریافت کنند که علت رد شدن ۴۰ درصد خودروها آلایندگی بیش از حد آن‌ها بوده است.

شهردار قزوین علت مردود شدن ۲۳ درصد خودروها در معاینه فنی را نقص سیستم ترمز دانست و گفت: ۱۸ درصد به خاطر نقص ظاهری، ۱۰ درصد به علت نقص کمک‌فنر و ۹ درصد هم به دلیل انحراف محور و اکسل نتوانستند برگه معاینه فنی بگیرند.

صباغی ادامه داد: با این حال بیشترین علت مردودی خودروهای پذیرش‌شده پس از انجام آزمون‌های مختلف مرکز آلاینده بودن آن‌هاست که سهم ۴۰ درصدی را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه رانندگان باید به سلامت خودرو و رفع نقص بهنگام آن توجه ویژه داشته باشند، گفت: در این صورت است که علاوه بر ایمنی خودرو شاهد کاهش آلودگی هوا و تصادفات در سطح شهر قزوین خواهیم بود.

شهردار قزوین افزود: خودروهای دارای نقص که در تست‌های معاینه فنی مردود می‌شوند، باید نسبت به رفع عیب خودرو اقدام نموده و مجدداً جهت دریافت تاییدیه به مرکز معاینه فنی مراجعه کنند و موارد دارای نقص آلایندگی ملزم به رعایت استانداردهای یورو چهار که از سوی سازمان محیط زیست و استاندارد اعلام شده، هستند.

کد خبر 713688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.