لزوم مشارکت مردم در کنگره شهدای استان اصفهان / «مهرواره» فرصتی برای پیوست فرهنگی کنگره

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان گفت: هدف کمیته‌های این کنگره درگیری بیشتر مردم با موضوع ایثار و شهادت است یعنی همگی برای اجرای کنگره مشارکت داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی فتحیان معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان پیش از ظهر امروز _پنجشنبه، سی‌ام آذر_ در نشست خبری رونمایی از طرح فرهنگی مهرواره اظهار کرد: در دفاع مقدس توسط کودکان و نوجوانان برخی اتفاقات رقم خورد که در ادامه تبدیل به یک اعجاز شد و امروز نیز در غزه شاهد این موضوع هستیم؛ زیباترین جلوه کنگره شهدای استان، بخش کودکان است و امید است در این مسیر دین خود را به شهدا ادا کنیم.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان و با یادآوری اینکه این کنگره دارای ۲۲ کمیته و ۴ کارگروه است، خاطرنشان کرد: یکی از کارگروه‌ها، کارگروه خلق رویدادها و آثار هنری است که این مهرواره یکی از مصادیق آن است، همچنین کمیته‌ها نیز طبق دسته‌بندی اقشار است که یکی از آن‌ها کودکان، نوجوانان و دانشجویان است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در کنگره بیان کرد: هدف این کمیته‌ها درگیری بیشتر مردم با موضوع ایثار و شهادت است یعنی همگی برای اجرای کنگره مشارکت داشته باشیم تا در این مسیر از هفته دفاع مقدس سال جاری تا ۲۵ آبان سال ۱۴٠۳ یک سال شهدایی داشته باشیم.

نسل جوان امروز بهتر از جوانان ابتدای انقلاب هستند

پس از آن نیز علی منصوری، معاون فرهنگی و هنری سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: نسل جوان ما بهتر از جوانان ابتدای انقلاب هستند چرا که ابتدای انقلاب هجمه‌های فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه نبود اما امروز نسل جوان با وجود این هجمه‌ها در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان در حال تلاش برای تغییر نگرش نسل جوان است و در این مسیر وظیفه ما است که بر نگرش کودکان و نوجوانان کار کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان اظهار کرد: اگر کربلا اتفاق افتاد، به این دلیل بود که غدیر به‌درستی روایت نشد و اگر می‌خواهیم دوباره واقعه کربلایی رخ ندهد، باید به‌درستی روایتگری کنیم.

شهدا قهرمانان راستین جامعه هستند

در بخشی دیگر نیز میثم بکتاشیان معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از رسالت‌های فرهنگسرای پایداری، تداوم مسیر فرهنگ ایثار و شهادت است و در این راستا با توجه به اهمیت نسل نوجوان در جامعه، موضوع مهرواره را با کمک بخش‌های مختلف از جمله فرهنگسرا پیش برنامه‌ریزی کردیم.

وی افزود: نسل جدید در ذهن خود به‌دنبال الگو و قهرمان است و در این مسیر قهرمانانی بهتر از شهدا پیدا نمی‌کنیم، چراکه قهرمانان راستین ما هستند

معاون فرهنگی، هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان عنوان کرد: اقرار بر این شد تا با کمک دستگاه‌های مختلف به موضوع کودک و نوجوان ورود پیدا کردیم و امید است در حوزه ایثار و شهادت با حضور کودک و نوجوانان، اتفاق مبارکی رقم بخورد.

بکتاشیان گفت: کودک و نوجوانان نسل طلایی و امید آینده این کشور هستند که اگر به‌درستی به آن‌ها بها داده شود، آینده درخشانی در کشور خواهیم داشت.

طرح فرهنگی مهرواره پیوست فرهنگی، هنری برای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان

در ادامه نیز محمدحسن زمانیان، رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان اصفهان اظهار کرد: طرح فرهنگی مهرواره پیوست فرهنگی، هنری برای کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان و دارای چند بخش از جمله برنامه تلویزیونی پنج قسمتی، مسابقات رادیویی و فعالیت‌های اجتماعی است.

وی افزود: قرار است با کمک یکدیگر نگاه کودکان و نوجوانان سطح استان و کشور را نسبت به مفاهیم شهدا پررنگ‌تر کنیم و به تصویر بکشیم.

رئیس مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان اصفهان عنوان کرد: قرار بر این است ۱۱٠ جایزه به برگزیدگان مسابقات تلویزیونی اهدا شود و در این راستا نگاه به شهدا تقویت شود.

زمانیان بیان کرد: بخش‌های مختلف از جمله مرکز افرینش‌های سپاه، فرهنگسرای پایداری و صدا و سیما، کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوان و آموزش و پرورش به این مجموعه کمک فراوانی کردند.

وی در خصوص جزئیات برنامه تلویزیونی برنامه مهرواره خاطرنشان کرد: سری اول برنامه در پنج قسمت و برای هفته مقاومت یعنی نهم تا سیزدهم دی پیش‌بینی شده و برنامه دارای بخش‌های مختلف با حضور کودکان و نوجوانان است که پویشی را پشتیبانی می‌کند.

در پایان نیز قصابان از تهیه‌کنندگان صدا و سیما اظهار کرد: هم‌افزایی خوبی ایجاد شد و قرار بر این شد مهرواره، طرحی برای نگاه کودکان و نوجوانان به شهدا ایجاد شود؛ در دوره‌ای که کار کردن برای کودک و نوجوان یکی از مشکل‌ترین کارها است، هم‌افزایی خوبی میان ارگان‌ها شکل گرفت.

وی گفت: عاشقان باید عاشقی کنند یعنی افرادی که می‌توانند در این مسیر کاری انجام دهند، به میدان بیایند چرا که نسل جدید نیاز به تماشای مواردی از شهدا دارند که از تماشای آنجا ماندند.

کد خبر 713661

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.