آماده‌باش ۲۰ پایگاه امداد و نجات در طرح زمستانه

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر استان مرکزی گفت‌:۲۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در سراسر استان مرکزی در قالب طرح امداد و نجات با هدف پاسخگویی سریع و بهینه به حوادث و سوانح احتمالی در فصل زمستان فعال شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی به نقل از روابط عمومی هلال احمر استان، علیرضا شهرجردی اظهار کرد: در اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر استان مرکزی ۲۰ پایگاه امداد و نجات هلال احمر در قالب ۱۴ پایگاه دائمی و شش پایگاه موقت در آماده‌باش کامل قرار دارند.

وی گفت: در هر پایگاه ثابت و دائمی پنج نفر به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه خدمات‌رسانی احتمالی در زمستان فعالیت دارند و در صورت لزوم در مواقع بروز حادثه و شرایط بحرانی تیم‌های واکنش سریع و امداد و نجات نیز به سرعت وارد عمل خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به آمادگی تمامی شعب و پایگاه‌های جمعیت هلال احمر استان مرکزی برای اسکان اضطراری مسافرین در راه مانده احتمالی در زمان بروز حوادث طبیعی و بین جاده‌ای افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی جاده‌های استان و تأمین نیازهای امدادی احتمالی شهروندان شش پایگاه موقت هلال احمر در محورهای خمین-الیگودرز، دلیحان-نراق، آب گرم محلات، ساوه-همدان، ساوه-تهران و تفرش-فراهان در نظر گرفته شده است که در هر پایگاه سه نفر به صورت ۲۴ آماده خدمات رسانی احتمالی به شهروندان در راه مانده در زمستان هستند.

شهرجردی اضافه کرد: یک فروند بالگرد و ۷۰ خودروی عملیاتی شامل آمبولانس، خودروهای نجات، فرماندهی و ارتباطات، آرگو و … با ۳۰۰ نیروی نجاتگر برای اجرای طرح زمستانه جمعیت هلال احمر در استان پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: هموطنان در صورت تردد در جاده‌ها به ویژه محورهای کوهستانی و برف‌گیر اقدامات پیشگیرانه لازم را به عمل آوردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی با اشاره به آمادگی مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال‌احمر استان مرکزی (EOC) به صورت شبانه روزی برای پاسخگویی به تماس‌های اضطراری مردم گفت : هموطنان در هنگام وقوع حوادث طبیعی و بین جاده‌ای در صورت نیاز به خدمات امدادی می‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با شماره ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر مرکزی به صورت شبانه‌روزی، به صورت رایگان از خدمات امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مرکزی بهره مند شوند.

گفتنی است طرح امداد و نجات زمستانه سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی با حضور مسئولان ارشد استان مرکزی از ۲۱ آذر ماه با اجرای مانور ترافیکی انتظامی زمستانه همزمان با سراسر کشور از ۲۱ آذر با همکاری سایر دستگاه‌ها آغاز شده است و هلال احمر استان مرکزی نیز از اولین ساعات برگزاری طرح آمادگی ارائه خدمات امدادی رایگان به هموطنان در راستای اهداف بشردوستانه و رسالت جمعیت هلال احمر را دارد.

کد خبر 713655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.