دستگاه‌ها به وظایف خود در خصوص کمربند سبز اهواز عمل کنند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز گفت: دستگاه‌هایی که خود عامل آلودگی هوای شهر اهواز هستند، نسبت به انجام وظایف خود در خصوص کمربند سبز کوتاهی کرده‌اند.

سیاوش محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خوزستان، اظهار کرد: طی سال‌های گذشته مقرر شد تا یک کمربند سبز به طول ۷۲ و عرض یک کیلومتر دور اهواز ایجاد شود که مساحتی حدود هفت هزار و ۲۰۰ هکتار را پوشش می‌دهد، تکمیل این کمربند سبز مطالبه مهم مدیریت شهری است و سایر نهادها نیز باید به وظیفه و تعهد خود نسبت به احداث آن اقدام کنند.

وی افزود: بعضی دستگاه‌ها که عامل آلودگی در شهر اهواز هستند و به وظایف و تعهدات خود عمل نمی‌کنند، تقریباً از ۱۰ سال پیش کارگروهی برای تکمیل کمربند سبز ایجاد شد اما تنها شهرداری به وظیفه خود عمل کرده و از یک هزار و ۲۰۰ هکتار سهم خود بیش از ۸۲۰ هکتار را انجام داده است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: سایر دستگاه‌ها نسبت به انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند، اگر بتوانیم با یک هم‌افزایی کمربند سبز اهواز را تکمیل کنیم و شهرداری نیز فضای سبز شهری خود را لکه گیری کند، به سرانه خوبی از فضای سبز متناسب با میانگین کشوری برسیم.

محمودی اضافه کرد: سرانه فضای سبز اهواز با کمربند سبز نزدیک به ۱۸ مترمربع است باید با تلاش و حرکت انقلابی بتوانیم تا پایان دوره این میانگین را به ۲۵ مترمربع برسانیم.

وی با اشاره به اقدامات عمرانی شهرداری اهواز در دو سال اخیر، تصریح کرد: تقاطع غیرهمسطح شهید قربانی که به یک گره ترافیکی تبدیل شده بود را با کمتر از ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی تحویل گرفتیم با این حال با تلاشی که انجام شد به سرعت به بهره‌برداری رسید. شهروندان در حال استفاده از آن هستند و تا پایان سال دو پروژه تقاطع شهید کجباف و پارکینگ طبقاتی طالقانی به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 713647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.