همیشه آرزوی جنگ مستقیم با اسرائیل و آمریکا را داریم

رهبر انصارالله یمن در سخنانی گفت: آمریکا مزدورانش را برای مقابله با یمن به کار گرفته است، محبوب‌ترین کارها برای ما و آنچه که از روز اول آرزویش را داشتیم این بود که میان ما، آمریکا و اسرائیل جنگ مستقیم درگیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعبدالملک الحوثی، روز گذشته _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در سخنانی به جنگ در غزه و جنایات رژیم اشغالگر قدس پرداخت و اظهار کرد: دشمن اسرائیلی به جنایات خود و جنگی که علیه غیرنظامیان به راه انداخته است، افتخار می‌کند، رژیم صهیونیستی هر زمان که در میدان نظامی شکست می‌خورد به حمله به غیرنظامیان روی می‌آورد.

وی افزود: در طول ۷۵ روز گذشته که از تجاوز دشمن صهیونیستی یهودی اسرائیلی به مردم فلسطین می‌گذرد، این رژیم مرتکب شنیع‌ترین جنایات شده است، دشمن صهیونیستی با تمام ابزارهای نسل‌کشی مردم فلسطین را هدف قرار می‌دهد و با روش‌های وحشیانه از گرسنگی دادن تا محاصره و ممانعت از ورود غذا و دارو دست به کشتار می‌زند، در بیمارستان‌ها می‌بینیم که دشمن آن‌جا را یک هدف آشکار برای حملات خود قرار داده است، طوری که عملیات نظامی‌اش در بیمارستان الشفاء و دیگر بیمارستان‌ها بی‌سابقه بود.

رهبر انصارالله یمن گفت: کشورها در جنگ به‌طور معمول پایگاه‌های استراتژیک و نظامی را هدف خود اعلام می‌کنند، اما رژیم اسرائیل با وقاحت تمام بیمارستان‌ها را هدف خود اعلام کرده است و حمله به بیمارستان‌های غزه و حمله به بیماران و زخمی‌ها و کادر پزشکی را مایه افتخار می‌داند، حتی تجمعات آوارگان در مدارس آن‌روا (سازمان ملل) را بمباران می‌کند.

الحوثی تأکید کرد: دشمن اسرائیلی به اقدامات وحشیانه خود ادامه می‌دهد و زمانی که در میدان نبرد شکست می‌خورد، به بمباران بی هدف غیرنظامیان در غزه روی می‌آورد، بمباران‌ها حتی نوزادان شیرخواره و نوزادان نارسی که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند را هدف قرار می‌دهد که بی‌نهایت وحشیانه و شنیع است.

وی درباره صهیونیست‌های یهودی گفت: صهیونیست‌های یهودی گروهی مملو از کینه و دشمنی شدید و جنایت هستند و هیچ‌کدام از احساسات و شعور انسانی را ندارند، آمریکایی‌ها نیز از همان ابتدا در این جنایات شریک صهیونیست‌ها بودند و مستشاران نظامی خود را برای مدیریت و برنامه‌ریزی جنگ در اختیار آن‌ها قرار داده و هزاران تن بمب‌های کشنده ارسال کرده‌اند.

آمریکا، شاخه دیگری از صهیونیسم

رهبر انصارالله یمن در ارتباط با رفتار آمریکا در منطقه نیز اظهار کرد: آمریکایی‌ها هر کشوری که با ملت فلسطین همکاری کند را تهدید می‌کنند و قصد دارند به صهیونیست‌ها این اطمینان را بدهند که شرایط برای ارتکاب جنایات در غزه بدون اینکه کسی متعرض آن‌ها شود، مهیا است.

وی افزود: آمریکایی‌ها حمایت از صهیونیست‌ها را تا جایی پیش برده‌اند که رساندن غذا و دارو به مردم فلسطین جز با موافقت آمریکا و اسرائیل صورت نمی‌گیرد، پس زمانی که تصاویر غم آلود هزاران کودک و زن را که با بمب‌های آمریکایی کشته شده‌اند، می‌بینیم باید مشارکت آمریکا در این جنایات را یادآور شویم.

الحوثی تأکید کرد: آمریکا شاخه دیگری از صهیونیسم یهودی جهانی است که رئیس‌جمهورش به آن افتخار می‌کند و آشکارا می‌گوید که یک صهیونیسم است و در این مسیر حرکت می‌کند. آمریکا پایگاه‌هایش در منطقه را پشتیبان دشمن صهیونیستی کرده و تمامی مخازن سلاح‌هایش حتی آن‌هایی که در کشورهای عربی هستند را برای حمایت از اسرائیل به کار گرفته است.

رهبر مقاومت یمن همچنین به نقش کشورهای اروپایی در حمایت از رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: کشور انگلیس در گذشته برای ایجاد رژیم صهیونیستی اقدام کرد و اکنون به حمایت از این رژیم ادامه می‌دهد و همزمان برخی دیگر از کشورهای اروپایی همچون فرانسه، ایتالیا و آلمان که تاریخ سیاهی دارند به حمایت از صهیونیست‌ها می‌پردازند و تمام ارزش‌های انسانی و اخلاقی را زیر پا گذاشته‌اند.

وی در این باره تأکید کرد: زمانی که لابی صهیونیسم در کشورهای غربی شروع به کار می‌کند، حتی ارزش‌های لیبرالیسم هم کنار می‌روند و طوری رفتار می‌کند که گویا دیوانه‌ای است که هیچ ارزش بشری را به همراه ندارند و حاصل سیاست جنگل است.

مسلمانان باید فلسطینی‌ها را جزوی از خود بدانند

الحوثی، در خصوص مسئولیت جهان اسلام و تک‌تک مسلمانان در برابر مسئله فلسطین نیز اظهار کرد: امت اسلام باید فلسطین را بخشی از خود بداند و به شکل جدی و عملی و فعال به حمایت و پشتیبانی از مردم فلسطین بپردازد.

وی افزود: برخی کشورهای عربی زمانی که دول غربی از آن‌ها انتقاد کرده یا به پادشاه یا شاهزاده‌ای توهین می‌کنند، دست به قطع روابط می‌زنند، اما در قضیه فلسطین در نهایت رخوت و سستی به سر می‌برند.

الحوثی با کنایه به جشن «موسم الریاض» در عربستان سعودی تصریح کرد: این کشورها به جایی رسیده‌اند که مشغول رقص و آواز و مسابقات کلوب‌ها و دیگر چیزها شده‌اند و جنایات بزرگ در فلسطین را فراموش کرده‌اند؛ به‌تازگی نیز در کشورهای عربی، صداهای زشتی شنیده می‌شود که در حال ملامت مردم فلسطین و مجاهدانش هستند و هر موضع حمایتی از آن‌ها را تخریب می‌کنند.

رهبر انصارالله یمن همچنین گفت: انتظاری از آمریکا و کشورهای اروپایی برای نقش‌آفرینی به نفع مردم فلسطین وجود ندارد و آن‌ها دائماً در حال ظلم و استکبار علیه ملت‌ها هستند و مسئولیت بزرگ در برابر مردم فلسطین بر گردن جهان اسلام و تمام مسلمانان دنیا است تا سخن و موضع واحدی اتخاذ کنند.

آرزوی جنگ مستقیم با آمریکا و اسرائیل را داریم

سید مقاومت یمن در ارتباط با انفعال کشورهای عربی و تحرک محور مقاومت گفت که برخی کشورهای عربی حتی مانع تظاهرات در حمایت از غزه می‌شوند، در حالی که محور مقاومت در سطوح نظامی، رسانه‌ای و مردمی در صحنه حاضر است.

وی این سوال را مطرح کرد که چرا علمایی که برای سوریه و یمن و عراق فتوای جهاد می‌دادند، در برابر فلسطین ساکت نشسته‌اند و چه بهانه‌ای برای این سکوت خود دارند؟

عبدالملک الحوثی افزود: مردم یمن با اتخاذ موضع درست در تمام سطوح هر کمک و پشتیبانی که از دستش بر می‌آمد را در حمایت از فلسطین عرضه کرده است.

رهبر انصارالله یمن تاکید کرد: مردم عزیز ما در موضع صحیح خود اقدام کرده و علیه دشمن صهیونیستی یهودی اسرائیلی اعلان جنگ کرده و توان موشکی و پهپادی خود را برای هدف قرار دادن دشمن به حرکت در آورده است؛ ملت ما در دریای سرخ و خلیج عدن و دریای عرب (مکران) وارد عمل شده و مانع حرکت کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های مرتبط با اسرائیل می‌شود تا کالا به بنادر اسرائیل نرسد.

عبدالملک الحوثی از آمادگی یمن برای اعزام صدها هزار نفر به فلسطین خبر داد و گفت: به طور آشکار و صریح از کشورهایی که از حیث جغرافیایی بین ما و فلسطین اشغالی فاصله می‌اندازند، خواستیم تا گذرگاه‌های زمینی را باز کنند تا صدها هزار نفر از مردم ما بتوانند به فلسطین بروند.

رهبر انصارالله یمن تصریح کرد: در این روزها تلاش داریم توانایی‌های نظامی خود را توسعه دهیم تا از آن برای مقابله با کشورهایی که در منطقه سعی دارند مقابل حملات ما به دشمن اسرائیلی بایستند، بهره ببریم.

به گفته عبدالملک الحوثی، احتمالاً چهار کشور از جمله یک کشور عربی به علاوه رژیم صهیونیستی تلاش خواهند کرد تا مانع شلیک موشک‌ها و پهپادهای یمنی شوند. او از اینکه برخی کشورهای عربی به جای حمایت از یمن در پشتیبانی از فلسطین، به سمت جبهه آمریکا رفته‌اند، ابزار تأسف کرد.

وی تأکید کرد که موضع یمن علیه اسرائیل است و هیچ کشور دیگری را هدف قرار نخواهد داد و موضع یمن در قبال اقدامات احتمالی نظامی برخی کشورهای عربی صبر خواهد بود.

الحوثی خطاب به کشورهای عربی و کشورهای ساحلی دریای سرخ گفت: به همه کشورهایی که آمریکا سعی دارد آن‌ها را وارد معرکه کند، نصیحت می‌کنیم که منافع خودشان را فدا نکنند و امنیت دریانوردی خود را در خدمت صهیونیست‌ها قرار ندهند.

او گفت که اگر اقدامات یمنی‌ها در دریا بی اثر بود، رژیم صهیونیستی و آمریکا تا این حد دستپاچه و عصبانی نمی‌شدند.

رهبر انصارالله یمن در ارتباط با تحرکات آمریکا در دریای سرخ تأکید کرد: تحرکات آمریکا اتفاق تازه‌ای نیست و از روز اول با تمامی امکاناتشان وارد شده‌اند و اکنون سعی دارند دیگران را نیز درگیر کنند.

سید مقاومت یمن افزود: اگر آمریکا بخواهد به سمت تنش بیشتر پیش برود و با حمله به کشورمان دست به حماقتی بزند، ما هرگز دست بسته نخواهیم ماند، هرگونه حمله‌ای از آمریکا به کشورمان موجب خواهد شد تا منافع و پایگاه‌ها و دریانوردی این کشور هدف موشک‌ها و پهپادها و عملیات‌های نظامی ما قرار گیرد.

عبدالملک الحوثی در پایان گفت: تاکنون آمریکا مزدورانش را برای مقابله با یمن به کار گرفته است، محبوب‌ترین کارها برای ما و آن‌چه که از روز اول آرزویش را داشتیم این بود که میان ما و آمریکا و اسرائیل جنگ مستقیم در گیرد.

منبع: فارس

کد خبر 713615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.