بودجه ۸ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های حمل‌ونقلی اصفهان/ کاهش ۲۵ درصدی ترافیک قزوین

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، «۸ هزار میلیارد تومان تخمین بودجه ۱۴۰۳ برای پروژه‌های شاخص حمل‌ونقل شهری اصفهان»، «وجود «باغ» یکی از مؤلفه‌های مهم هویتی شهر ارومیه است»، «بسته‌های تشویقی برای بازسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد»، «ترافیک قزوین ۲۵ درصد کاهش یافت» و «شهردار مشهد برای چندمین بار از شورا تذکر گرفت / حذف برخی طرح‌های زودبازده از دستورکار مناطق» را در این بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

۸ هزار میلیارد تومان تخمین بودجه ۱۴۰۳ برای پروژه‌های شاخص حمل‌ونقل شهری اصفهان

ابوالفضل قربانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به دسته‌بندی پروژه‌های شاخص حمل‌ونقل شهری ۱۴۰۳ در چهار اولویت گفت: راه‌اندازی فاز نخست خط دو قطار شهری، تجهیز و خرید ناوگان اتوبوسرانی و بهره‌برداری از بخش بزرگی از حلقه حفاظتی شهر از جمله پروژه‌های شاخص و اولویت‌دار اصفهان است.

وی افزود: برآوردی که برای این پروژه‌ها تاکنون به دست آمده بالغ بر هشت هزار میلیارد تومان بوده است که با توجه به میزان درآمدها در سال آینده بررسی خواهد شد، اما با توجه به اینکه پروژه‌ها اولویت‌بندی شده است، مبلغ مصوب نخست برای اولویت یک در نظر گرفته می‌شود.

وجود "باغ" یکی از مؤلفه‌های مهم هویتی شهر ارومیه است

مرتضی بهرام، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه به یکی از موضوعات مهم پیش روی مدیریت شهری از جمله «درآمدهای پایدار» پرداخت و با اشاره به میزان درآمد پایدار برخی شهرداری‌ها اظهار کرد: در حالی شهرداری ارومیه بعضاً با مشکلِ پرداخت حقوق مواجه می‌شود که میزان درآمد پایدار برخی شهرداری‌ها بیش از مقدار پیش بینی شده در بودجه مصوب است.

وی در خلال بررسی طرح احیای باغات شهر ارومیه، ضمن برشماری مفادی از قوانینِ فضای سبز به وجود باغات و اراضی زراعی داخل شهر ارومیه اشاره و به حفظ و تبدیلِ آن‌ها به فضاهای سبز شهری تاکید کرد.

رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: وجود "باغ" یکی از مؤلفه‌های مهم هویتی شهر ارومیه است و مدیریت شهری باید تمام تلاش خود را جهت حفظ، احیا و تبدیل آنها به فضای سبز به کار گیرد.

بسته‌های تشویقی برای بازسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد

جبار زندی، رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج اظهار کرد: لایحه عوارض محلی شهرداری‌ها یکی از مهمترین حوزه درآمدی این مجموعه به حساب می‌آید که امیدواریم تصمیماتی که در این خصوص وضع می‌شود به نفع توسعه شهر باشد.

وی به لایحه عوارض ۱۴۰۲ شهرداری اشاره کرد و افزود: بدون شک هر تصمیمی که گرفته می‌شود دارای نقاط قوت و ضعفی است اما رویه شورای شهر در بستن لایحه ۱۴۰۳ شهرداری بر این پایه استوار است که با استفاده از تجربیات صاحب‌نظران، انبوه‌سازان، اصناف و در نظر گرفتن اقتصاد مردم بتوانیم پویایی را در شهر و شهرداری ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر سنندج گفت: باید بسته‌های تشویقی برای بازسازی بافت‌های فرسوده افزایش یابد تا همشهریان بتوانند بدون هیچ دغدغه‌ای اقدام به ساخت‌وساز مجاز کنند.

ترافیک قزوین ۲۵ درصد کاهش یافت

علی فرمانی، رئیس شورای اسلامی شهر قزوین از کاهش ۲۵ درصدی ترافیک این شهر در پی اقدامات مدیریت شهری خبر داد و گفت: حمل‌ونقل پویا و روان از بسترهای مهم توسعه اقتصادی و اجتماعی شهرها است و از همین‌رو حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر به لحاظ اهمیت و ضرورت موضوع جزو دغدغه‌های اصلی مدیریت شهرداری قزوین است.

وی افزود: بهره‌برداری از کلان پروژه بزرگ کمربندی پیامبر اعظم (ص) آیت‌الله باریک‌بین (ره) بخش کوچکی از خدمات مدیریت شهری در سال جاری است که منجر به تسریع و تسهیل در جابه‌جایی در برخی نقاط پرترافیک شهر قزوین شده است.

شهردار مشهد برای چندمین بار از شورا تذکر گرفت / حذف بعضی طرح‌های زودبازده از دستورکار مناطق

اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به شهردار این کلانشهر برای چندمین بار در خصوص طرح‌های زودبازده و انتصاب‌ها تذکر دادند.

مجید دبیریان، عضو شورای شهر مشهد اظهار کرد: شهردار مشهد خود را ملزم به پاسخگویی به اعضای شورای شهر نمی‌داند، اخیراً برخی طرح‌های زودبازده از دستور کار مناطق شهرداری حذف شده است که حذف این طرح‌ها بدون هماهنگی با شورای شهر پذیرفتنی نیست و شهردار باید پاسخگو باشد.

وی افزود: هیچیک از طرح‌های مصوب زودبازده به خصوص در حاشیه شهر نباید حذف شود، همچنین در حوزه انتصاب‌ها چندین بار به شهردار تذکر داده شده تا هرچه زودتر نسبت به تعیین تکلیف مدیران عامل سازمان‌های اتوبوسرانی و تاکسیرانی اقدام کند اما هنوز این موضوع اجرایی نشده است.

کد خبر 713612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.