بهترین مکان‌ها برای تماشای انقلاب زمستانی

تماشای استون هنج انگلستان، جشنواره نورها و یولد اسکاندیناوی، انقلاب زمستانی نیوگرانج ایرلند، جشن آتش‌سوزی لوهری هند، سنت‌های توجی ژاپن، سوزاندن ساعات برایتون بریتانیا و جشنواره فانوس ونکوور کانادا، بهترین‌ها تجربه‌های انقلاب زمستانی جهان هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، برای قرن‌ها، فرهنگ‌های مختلف از اسکاندیناوی گرفته تا آسیا، طولانی‌ترین شب سال را به‌عنوان نشانه‌ای برای پایان برداشت محصولات و حتی فعال شدن بالقوه ارواح شیطانی می‌شناسند. هنگام رخ دادن انقلاب زمستانی در نیم‌کره شمالی، مردم در سراسر جهان تاریک‌ترین روز سال را با برگزاری جشن‌های مختلف روشن خواهند کرد. در ادامه با بهترین مکان‌ها برای تماشای چگونگی جشن گرفتن انقلاب زمستانی آشنا می‌شویم.

استون هنج، انگلستان

شاید هیچ زمانی بهتر از انقلاب زمستانی یا تابستانی برای بازدید از شگفتی‌های سنگی ماقبل تاریخ استون‌هنج وجود نداشته باشد. در این زمان قبایل عصر جدید (نئودروئیدها، نئوپگان‌ها، ویکان‌ها) به گردشگران، مسافران و افراد مهمانی می‌پیوندند تا کوتاه‌ترین روز و بلندترین شب سال را گرامی بدارند. دو روز انقلاب زمستانی تنها زمانی است که ورود به این مکان رایگان است و بازدیدکنندگان مجاز به پرسه زدن و کاوش آزادانه در این ساختار غول پیکر هستند.

بهترین مکان‌ها برای تماشای انقلاب زمستانی

روز سنت لوسیا، جشنواره نورها و یولد، اسکاندیناوی

اسکاندیناوی سنتی دیرینه دارد که طبق آن زمستان‌های طولانی و تاریک خود را با جشن‌هایی نشان می‌دهد که آئین‌های پیش از مسیحیت و مسیحیت را در هم آمیخته است. این منطقه، روز سنت لوسیا کوتاه‌ترین روز سال را بر اساس تقویم جولیان جشن می‌گیرد. پیش از ورود مسیحیت به اسکاندیناوی، نورس‌ها این انقلاب زمستانی را با برپایی آتش‌های بزرگ برای ترساندن ارواح شیطانی برگزار می‌کردند که این سنت بر جشنواره نورهای امروزی نیز تأثیر گذاشته است.

جشنواره سنت لوسیای امروزی جشنی برای غلبه بر تاریکی است که در آن جایگاه‌هایی با هزاران شمع ایجاد می‌شود. قبل از سرو قهوه و خوراکی‌های پخته شده نیز دختر بزرگ هر خانواده یک لباس سفید و یک تاج از شمع را برای بقیه اعضای خانواده می‌پوشد.

روز سنت لوسیا، فصل موسوم به یولد را آغاز می‌کند؛ دوره‌ای که کمابیش شبیه جشن‌های کریسمس است. با این حال این روز در اصل از یک جشن پیش از مسیحیت ریشه گرفته است که بازگشت خورشید و خدای اودین را جشن می‌گرفت و بسیاری از سنت‌های تعطیلات جاری از آن سرچشمه می‌گیرد.

بهترین مکان‌ها برای تماشای انقلاب زمستانی

انقلاب زمستانی در نیوگرانج، ایرلند

نیوگرانج اسرارآمیز در شهرستان میث ایرلند قرار دارد و تصور می‌شود در حدود ۳۲۰۰ سال قبل از میلاد ساخته شده است. این سازه مدور در ماه‌های زمستان توجه زیادی را به خود جلب می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده است که طولانی‌ترین گذرگاه و اتاق داخلی آن هنگام طلوع خورشید در انقلاب زمستانی کاملاً روشن می‌شود.

آتش‌سوزی لوهری، هند

جشن پایان زمستان و فصل برداشت لوهری یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌ها در شمال هند به‌ویژه در ایالت‌های پنجاب و هاریانا است. این جشن به‌ویژه برای خانواده‌هایی مهم است که به تازگی تولد یا ازدواج خود را جشن گرفته‌اند و در روزهای منتهی به تعطیلات، مردم هیزم جمع‌آوری می‌کنند تا برای آتش‌سوزی‌های عظیم در شب لوهری آماده شوند. خوراکی‌های سنتی شامل ذرت بو داده، بادام زمینی و گجاک (دسری ساخته شده از دانه کنجد و زنجبیل) است.

بهترین مکان‌ها برای تماشای انقلاب زمستانی

سنت‌های توجی، ژاپن

ژاپنی‌ها در طول سنت توجی (انقلاب زمستانی)، در وانی پر از مرکبات حمام می‌کنند که به عقیده آن‌ها اثر گرمایی دارد و بیماری را در ماه‌های سرد دفع می‌کند. قدمت این عمل به صدها سال قبل می‌رسد. سایر سنت‌های انقلاب زمستانی این جشن عبارتند از خوردن کدو حلوایی زمستانی، توجی-گایو (فرنی برنج با لوبیا آزوکی) و غذاهایی با نام‌های حاوی صدای 'n' از جمله نینجین (هویج)، اودون (نودل) و جینان (آجیل) که اعتقاد بر این است که باعث خوش شانسی می‌شود.

بهترین مکان‌ها برای تماشای انقلاب زمستانی

سوزاندن ساعات، برایتون، بریتانیا

این رویداد عجیب‌وغریب ۲۰ سال قدمت دارد و به‌عنوان یک آئین دینی‌مذهبی توسط خیریه هنری برایتون راه‌اندازی شده است و بیست‌ویکم دسامبر برگزار می‌شود. برای جشن گرفتن آن نیز شرکت‌کنندگان فانوس‌های کاغذی خود را می‌سازند و پیش از آتش زدن آن‌ها در ساحل، در خیابان‌های برایتون قدم می‌زنند.

بهترین مکان‌ها برای تماشای انقلاب زمستانی

جشنواره فانوس، ونکوور، کانادا

طی این جشن هزاران نفر به خیابان‌های جزیره گرانویل و ییل‌تاون ونکوور می‌روند تا تاریک‌ترین شب سال را روشن کنند. فستیوال فانوس‌های انقلاب زمستانی دارای کارگاه‌های فانوس‌سازی، اجرای آتش و سرگرمی‌های موسیقی است و فضایی شبیه کارناوال برای دور کردن هرگونه سرمای زمستانی ایجاد می‌کند. جاذبه‌های دیگر این جشنواره نور، اینستالیشن هنری سرپوشیده با ۶۰۰ شمع و داستان‌سرایی است.

بهترین مکان‌ها برای تماشای انقلاب زمستانی

کد خبر 713599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.