دولت باید متفکر و تمدن‌ساز باشد

وزیر کشور گفت: روزی، دولت هوشمند خواسته همه بود اما امروز دولت باید متفکر و تمدن‌ساز باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، احمد وحیدی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در دومین جشنواره علمی شهید فخری‌زاده در ساری با اشاره به اینکه چهار هزار پژوهشگر در این جشنواره شرکت کردند که یک حرکت خوب علمی در بین کارمندان دولت به شمار می‌رفت.

وی با بیان اینکه دانشمند شهید فخری‌زاده از مجاهدان انقلاب بود که ترجیح داد تا گمنام بماند و به جای کسب شهرت و مقام، متعهدانه در راه پیشرفت علمی ایران اسلامی قدم بردارد، اظهار کرد: شهید فخری‌زاده از ابتدای سال‌های عمرش مبارز واقعی علیه دشمنان بوده است و مطمئناً مرتبه علمی و مبارزاتی شهید فخری زاده با این عظمت در گمنامی ایشان است.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه اینکه ۲۵ هزار مقاله پژوهشی از کارمندان دولت به جشنواره ملی شهید فخری‌زاده ارسال شود، فرصت بسیار مناسبی برای شناخت کارمندان نخبه در کشور به شمار می‌رود، عنوان کرد: تشخیص نظام مسائل مناطق مختلف کشور و ارائه راهکارهای عملی و علمی در بدنه دولت نیاز امروز کشور به شمار می‌رود و وزارت کشور از این نوع جشنواره حمایت همه جانبه خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه حیات دولت به جریان فکری قوی علمی توسعه‌ای وابسته است و ترکیب تجربه، عمل و توجه به علم نوین و پیشرفته، دولت را قوی خواهد کرد، گفت: شادی رسیدن به نتایج علمی و پژوهشی در جشنواره پژوهشی شهید فخری‌زاده نعمتی بزرگ است که باید تداوم یابد.

وحیدی عنوان کرد: پژوهش شهید فخری‌زاده در صنایع دفاعی کاربردی و راهبردی نقش محوری داشته است، به طوری که با یک محصول جدید معادلات قدرت را برهم زد و به همین دلیل مورد هدف دشمن قرار داشت.

وزیر کشور گفت: روزی، دولت هوشمند خواسته همه بود اما امروز دولت باید متفکر و تمدن‌ساز باشد.

کد خبر 713568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.