گذر ابوذر رهنان تابستان ۱۴۰۳ به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: عملیات آغاز به‌کار ساماندهی گذر تاریخی و گردشگری ابوذر از مهر سال جاری آغاز شده و قرار است تابستان سال آینده به پایان برسد.

حسن محمدحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیشنهاد ساماندهی گذر تاریخی ابوذر به عنوان محور گردشگری در قلب رهنان از سال ۱۳۹۷ مطرح شده و در نهایت پس از گذشت پنج سال، عملیات اجرایی این پروژه آغاز شد.

وی با اشاره به موقعیت این گذر افزود: گذر ابوذر حد فاصل خیابان شهید هاشمی‌نژاد تا میدان امام حسین (ع) قرار دارد و طول آن ۶۷۰ متر است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با اشاره به مبلغ مورد نیاز برای ساماندهی گذر ابوذر تاکید کرد: مبلغ پیمان اولیه ۳۲ میلیارد تومان است، اما با ۲۵ درصد قرارداد و تعدیل پیمان احتمال دارد که بیش از ۴۲ میلیارد تومان هزینه به همراه داشته باشد.

محمدحسینی با بیان اینکه مبلغ مورد نیاز برای انجام این پروژه را طی دو سال در بودجه منطقه لحاظ کرده‌ایم، گفت: سال جاری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص پیدا کرده است و سال آینده نیز کسری اعتبار را تأمین خواهیم کرد.

وی با اشاره به مدت اجرای این پروژه ادامه داد: برنامه زمان‌بندی این پروژه ۱۰ ماهه است و در صورتی که تأخیر نداشته باشد، در این مدت به مرحله تکمیل و بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان با بیان اینکه گذر ابوذر، پس از محورهای گردشگری چهارباغ و خاقانی سومین محور گردشگری در شهر اصفهان است، خاطرنشان کرد: عملیات آغاز به‌کار ساماندهی گذر ابوذر از نوزدهم مهر سال جاری برابر با تاریخ تحویل زمین آغاز شده است و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تابستان سال آینده به پایان خواهد رسید، از این‌رو امید است طی همین زمان، عملیات ساماندهی به صورت کامل انجام شود.

کد خبر 713544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.