شناسایی و کشف ۱۰ تن کود شیمیایی احتکار شده از یک انبار در هرمزگان

رئیس پلیس امنیت عمومی استان از کشف ۱۰ تن کود شیمیایی که با هدف توزیع خارج از شبکه در یک انبار احتکار شده بود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان و به نقل از پایگاه خبری پلیس هرمزگان، سرهنگ مهدی بشارتی اظهار کرد: با توجه به گلایه کشاورزان از کمبود کود دولتی در بازار گلایه و از طرفی اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان مبنی بر اینکه کود مورد نیاز کشاورزان تأمین و جهت توزیع در اختیار عاملین قرار داده است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: با تلاش‌های همه جانبه صورت گرفته مشخص شد فردی با ساخت یک انبار فاقد مجوز در بخش توکهور و هشت بندی شهرستان میناب با تبانی با عاملان فروش کودهای دولتی را احتکار و در بازار آزاد بفروش می‌رساند.

این مسئول انتظامی گفت: مأموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان با همکاری مأموران انتظامی میناب ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل یک تیم و با همراهی کارشناسان اداره جهاد کشاورزی به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر تعداد ۲۰ کیسه ۵۰ کیلویی در مجموع ۱۰ تن کود شیمیایی دپو شده کشف کردند.

وی ارزش ریالی کودهای شیمیایی کشف شده از این انبار را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی دو میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

کد خبر 713531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.