استفاده دانشی از رسانه سرلوحه کار خبرنگاران قرار گیرد

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه امپراطوری رسانه در دنیا برای رسیدن به اهداف ظالمانه خود از ابزار رسانه به عنوان یک ابزار دانش استفاده مطلوب می‌کند گفت: استفاده مطلوب و دانشی از ابزار رسانه باید سرلوحه کار اهالی رسانه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از مرکزی، ایمان شمسایی پیش از ظهر امروز چهارشنبه_ بیست و نهم آذر_ در آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان مرکزی اظهار کرد: خبرنگاران در انتقال مطالب باید روشن کننده مسیر باشند چراکه امپراطوری رسانه در دنیا روشنگری مسیر را بر اساس سود خود که محدود کردن صدای اسلام و ایران است را مد نظر قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران باید یا فناوری‌های روز آشنا شوند تا ارتباط بهتری با مردم برقرار کنند افزود: اصحاب خبر و رسانه پیشگامان توسعه آگاهی هستند که با بکارگیری مهارت، تدبیر و دانش جلو می‌روند و فضایی سالم برای ارتباطات میان مردم و سازمان‌ها را فراهم می‌آورند.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به چالش‌های شغل خبرنگاری و کم طاقتی برخی از مسئولان، تصریح کرد: نظام حاکمیتی باید اصحاب رسانه را بیش از پیش به رسمیت بشناسد و این امر در دولت سیزدهم به خوبی مدنظر قرار گرفته است.

شمسایی ادامه داد: در فتنه سال گذشته هیچیک از خبرنگاران و رسانه‌ها قلم را زمین نگذاشتند، فعال بودند و بین مردم و مسئولین نقش پل ارتباطی را ایفا کردند.

وی اظهار کرد: این جشنواره فرصت مناسبی برای رفع نقاط ضعف و قوت اصحاب رسانه است.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در جشنواره‌ها باید بیشتر به مسائل محتوایی پرداخته شود در حالی که عموماً به فرم توجه می‌شود، کشف مسئله با رسانه است و نباید صرفاً به بازتاب مسئله اکتفا شود و اسیر فیک‌نیوزها و اخبار دروغ شویم.

شمسایی ادامه داد: ۱۳ هزار و ۵۰۰ رسانه فعال در کشور وجود دارد که شامل ۲۸ خبرگزاری، ۳۳۰ روزنامه، پنج هزار و ۴۰۰ پایگاه تحلیلی و خبری و هشت هزار نشریه است.

وی با اشاره به اینکه مصرف رسانه از سوی مردم تا حدودی کاهش یافته است گفت: باید استفاده از ابزارهای نو و جدید استفاده شود و آموزش را در این عرصه مورد توجه قرار داد.

مدیرکل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جنگ نابرابر در فلسطین یک اتفاق بزرگ در جهان است و رسانه‌ها اخبار این جنگ را منتشر می‌کنند، ۹۵ خبرنگار در این جنگ شهید شدند و به واسطه رسانه‌ها و خبرنگاران جنایات اسرائیل به مردم جهانیان مخابره می‌کنند.

شمسایی اظهار کرد: عمل به ماده دو قانون مطبوعات، حفظ مرزبندی‌ها و اطلاع رسانی صحیح و پاسدار از کیان اسلامیت و جمهوریت کشور، مواردی است که اصحاب رسانه باید به آن پایبند باشند.

کد خبر 713476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.