سن معاینه فنی خودروها چند سال است؟

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: سن معاینه فنی خودروهای سواری چهار سال است که در صورت گذر از سن معاینه فنی، رانندگان وسایل نقلیه باید نسبت به دریافت مجدد این گواهی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، سرهنگ علی مولوی اظهار کرد: دریافت گواهی معاینه فنی بدون انجام مراحل بازرسی و بازبینی خودرو غیرممکن است و برای اینکه بتوانید این گواهی را تهیه کنید باید خودرو شما از دید فنی و ظاهری بدون ایراد باشد، به همین دلیل بهتر است پیش از مراجعه به مراکز معتبر، از صحت و سلامت قطعات خودرو خود اطمینان پیدا کنید.

وی افزود: سن معاینه فنی خودروهای سواری چهار سال است، بنابراین خودروهای داخلی تولید سال ۱۳۹۸ به قبل، خودروهای وارداتی و خارجی ساخت سال ۲۰۱۸ به قبل و خودروهای حمل و نقل تولید سال ۱۳۹۹ و قبل‌تر باید کنند.

رئیس پلیس راه استان اصفهان با اشاره به سنجش میزان آلایندگی محیطی خودروها در این مراکز، تصریح کرد: یکی از مهمترین مراحل جهت اخذ گواهی معاینه فنی خودرو، سنجش میزان آلایندگی هوا از طریق خروجی اگزوز خودرو است.

وی با بیان اینکه طرح تشدید برخورد با خودروهای بدون معاینه فنی و دودزا همزمان با سراسر کشور در تمام محورهای مواصلاتی اجرا خواهد شد، خاطرنشان کرد: ضمن اعمال قانون و جریمه، پلاک خودروهای دودزا و دارای نقص فنی اخذ و پلاک تعمیری به آنها داده خواهد شد.

کد خبر 713475

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.