بلندمرتبه‌سازی مناسب هویت تاریخی مشهد نیست

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد گفت: براساس پیش‌نویس‌ها قرار است در ۶۰ نقطه شهر بلندمرتبه‌سازی صورت بگیرد که اتفاق عجیبی است. بلند مرتبه سازی بد نیست اما در شهری با هویت خاص این موضوع مناسب نیست و انتظار داریم هویت تاریخی شهر مشهد و معماری انقلاب اسلامی حفظ شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی، موسی‌الرضا حاجی بگلو امروز _ چهارشنبه بیست و نهم آذر- در هشتمین جلسه از سلسله نشست‌های روایت مشهد با موضوع «گسست‌های شهرسازی مشهد» اظهار کرد: هویت تاریخی شهر مشهد مبتنی بر حضور آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) است و حضور ایشان در مشهد این شهر را ممتاز و ویژه کرده است، در حال حاضر قدمت تاریخی نیشابور به مراتب از مشهد بیشتر است اما جمعیت مشهد چهار میلیون و جمعیت نیشابور ۶۰۰ هزار نفر است.

وی افزود: مدیران و مسئولان که در این استان و کشور در حال فعالیت هستند، باید نگاه متفاوتی داشته باشند و تمام اتفاقات باید منطبق با هویت و ریشه تاریخی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: براساس پیش‌نویس‌ها قرار است در ۶۰ نقطه شهر بلند مرتبه سازی صورت بگیرد که اتفاق عجیبی است. بلند مرتبه سازی بد نیست، اما در شهری با هویت خاص این موضوع مناسب نیست و انتظار داریم هویت تاریخی شهر مشهد و معماری انقلاب اسلامی حفظ شود.

حاجی بگلو اضافه کرد: طرح تفصیلی باید تغییر کند، در حال حاضر هشت شرکت مشاور وجود دارد اما یک شرکت بومی نیست و باید تأسف خورد که کسانی هویت شهر را مشخص می‌کنند که رنگ و بویی از شهر و هویت شهر نبرده‌اند.

کد خبر 713443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.