مجوز واردات خودرو درجهت نوسازی ناوگان پلیس است

سخنگوی پلیس با اشاره به مجوز واردات خودرو در راستای نوسازی ناوگان خودرویی پلیس گفت: خودروها را نه می‌فروشیم نه هبه می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار سعید منتظرالمهدی در یادداشتی عنوان کرد:

«این که برخی در شیپور انتفاع اقتصادی فراجا از قِبل واردات خودرو می‌ دمند یا به واقع ناآگاه و بی اطلاع یا بی شک مغرض هستند و در زمین دشمن بازی می‌کنند تا بتوانند به اقتدار و توانمندی یک مجموعه خدمات‌ رسانِ امنیت ساز ضربه وارد کنند.

موضوع مجوز واردات خودروهای سواری بخشی از برنامه کلی و کلان نوسازی خودرویی فراجا است که به تناوب در دوره‌های مختلف به منظور پیشبرد بهتر مأموریت‌ها انجام شده و می‌شود.

در حال حاضر بخش قابل توجهی از خودروهای مورد استفاده در مأموریت‌ها ساخت داخل بوده و مناسب مأموریت‌های شهری است اما برای پلیس ضروری است تا در مواجهه با مأموریت‌های مرزی و عملیاتی، تعقیب و گریز، عبور از مناطق صعب‌ العبور و کوهستانی از خودروهای با شتاب و قدرت بالا بهره بگیرد؛ لذا جهت تأمین این قبیل خودروها نیازمند واردات خودرو توسط دستگاه‌های حاکمیتی با مجوز هیئت وزیران می‌باشیم.

امروزه قاچاقچیان و تروریست‌ها و مجرمان از خودروهای پر قدرت و کاملاً به روز دنیا استفاده می‌کنند و قطعاً پلیس در تعقیب و گریز باید خودروی مناسب داشته باشد؛ بی شک همگان اذعان دارند که امکانات و تجهیزات پلیس نباید از متخلفان و مجرمان عقب‌تر باشد مگر اینکه به دنبال ناکارآمدی و زمین‌گیر شدن پلیس باشند!

در مصوبه مذبور شرط و اجباری بر واردات خودروی هیبریدی نبوده و پُر واضح است که فراجا نیز مجاز به فروش این گونه تجهیزات نیست؛ اصولاً مجوز واردات توسط دولت برای استفاده سازمانی، اداری و مأموریتی دستگاه‌ها است نه فروش و انتفاع اقتصادی.

موکدا تاکید می‌شود در راستای تأمین تجهیزات خودرویی پلیس در یگان‌های مختلف؛ فراجا ناگزیر به واردات خودروهایی با کیفیت، پرقدرت و به روز است، نه آنها را به کارکنان هدیه و هبه می‌کند و نه به دنبال فروش در بازار و منفعت اقتصادی است.»

کد خبر 713395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.