مرغ در اصفهان ارزان‌تر از استان‌های دیگر است / افزایش قیمت مرغ ارتباطی با شب یلدا ندارد

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید استان اصفهان گفت: قیمت مرغ ،امروز به ۹۳ هزار و پانصد تومان رسیده است که در مقایسه با دیگر استان‌های ارزان‌تر است.

محمد علی فروغی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: تا چند روز گذشته مرغ با نرخ تقریبی ۸۸ هزار تومانی عرضه می‌شد، اما به دلیل گران‌تر بودن در شهرها و استان‌های دیگر، مرغداران تولیدات خود را به خارج از استان صادر می‌کردند.

وی ادامه داد: اکنون نیز با نرخ تعیین شده قیمت مرغ همچنان ارزان‌تر است و مرغداران ترجیح می‌دهند مرغ به خارج از استان عرضه کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید استان اصفهان افزود: به علت صادرات مرغ به استان‌های دیگر تا حدودی با کمبود آن مواجه شده‌ایم، در غیر اینصورت مرغ تولیدی در اصفهان، برای تأمین نیاز استان کافی است.

فروغی در پاسخ به این پرسش که آیا فرارسیدن یلدا موجب افزایش تقاضا و ایجاد کمبود شده است، گفت: شرایط فعلی ارتباطی با این ایام ندارد و تولید به‌اندازه کافی انجام می‌شود، فقط به دلیل آنکه تصمیم بر آن شده که نرخ مرغ در اصفهان پایین‌تر از دیگر استان‌ها باشد، مرغدار هم محصول خود را به مناطق دیگر عرضه کرده و از این رو اصفهان با مشکل کمبود مرغ مواج شده است.

وی در ارتباط با تأمین مرغ برای شب عید بیان کرد: برای آنکه در تأمین مرغ مشکلی ایجاد نشود از برج ۱۰ سالن‌های جوجه‌ریزی تخلیه و برای نوروز جوجه‌ریزی انجام می‌شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت سفید استان اصفهان گفت: قیمت مرغ امروز به ۹۳ هزار و پانصد تومان رسیده است که در مقایسه با دیگر استان‌ها ارزان‌تر است.

کد خبر 713383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.