از «شیان» تا «فلورانس» برای ارتقای ایمنی شهر زندگی

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری نخستین جلسه تبادل تجربیات بین این سازمان و آتش‌نشانی شهر شیان چین گفت: در اقدام بعدی با شهر فلورانس ایتالیا به‌عنوان دومین شهر خواهرخوانده اصفهان ارتباط برقرار خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتشپاد دوم ابراهیم مطلبی امروز _چهارشنبه بیست‌ونهم آذر_ در جلسه وبیناری تبادل تجربیات شهرهای اصفهان و شیان چین با موضوع آتش‌نشانی اظهار کرد: امروز با نخستین خواهرخوانده اصفهان ارتباط وبیناری برگزار کردیم و با مسئول آتش‌نشانی شهر شیان در رابطه با موارد فنی و عمومی صحبت‌هایی داشتیم.

وی با بیان اینکه شهر شیان چین جمعیتی بالغ بر هشت میلیون نفر دارد که این جمعیت به پوشش کامل خدمت ایمنی نیاز دارد، افزود: در این جلسه برخط صحبت‌ها و سوالات زیادی در رابطه با امکاناتی که برای اطفای حریق ساختمان‌های بلندمرتبه و فناوری‌هایی که بهره می‌برند، مطرح شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برای استفاده از پهپاد آتش‌نشان در این سازمان مصمم هستیم، سوالاتی در این مورد از مسئول آتش‌نشانی شهر شیان پرسیده شد که چه نوع و برندی برای این موضوع استفاده می‌شود.

آتشپاد دوم مطلبی تاکید کرد: اینکه از چه استانداردی در شهر شیان چین برای پایش ایمنی استفاده می‌شود و اینکه آیا این استاندارد ملی یا اروپایی است و نسبت تعداد آتش‌نشانان به جمعیت شهر چقدر است، نیز مباحثی مطرح شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه وبیناری در رابطه با اینکه رهبری و راهبری اکیپ‌های عملیاتی به چه صورتی انجام می‌شود و در زمینه هوشمندسازی چه اقداماتی انجام شده است، سوالات و مواردی از سوی آن‌ها مطرح شد که پاسخ دادیم، اضافه کرد: میانگین سن آتش‌نشانان و ایمنی مراکز صنعتی از جمله مواردی است که از سوی مسئولان آتش‌نشانی شهر شیان پرسیده شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: از تمام ظرفیتی که در دنیا وجود دارد، باید تجربه کسب کنیم تا بتوانیم در راستای ارائه یک خدمت حرفه‌ای به شهروندان از آن بهره ببریم که این اقدام جذاب برای آتش‌نشانی برای نخستین اتفاق افتاد.

آتشپاد دوم مطلبی با بیان اینکه در اقدام بعدی با شهر فلورانس ایتالیا به‌عنوان دومین شهر خواهرخوانده اصفهان ارتباط برقرار خواهیم کرد و امیدواریم بتوانیم از تجربیات سایر شهرهای دنیا در راستای تجهیز و آموزش آتش‌نشانان استفاده کنیم، ادامه داد: این گام در آتش‌نشانی برداشته شده است و امیدواریم بتوانیم بازخورد مثبتی از آن‌ها دریافت کنیم.

کد خبر 713375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.