بحران اقتصادی کوبا در بحبوحه کریسمس

بحران اقتصادی کوبا کریسمس امسال را به جشنی نه‌چندان شاد تبدیل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اقتصاد کوبا تحت‌تأثیر تحریم‌های ایالات متحده، کمبود گردشگر و پیامدهای قرنطینه‌های کرونایی، با کمبود سوخت، غذا و دارو، حمل‌ونقل عمومی بی‌کیفیت و تنش‌های فراوان در حال فروپاشی است. بر اساس آمار دولتی، این بحران باعث مهاجرت رکوردشکنی نزدیک به نیم میلیون نفر طی دو سال گذشته شده است.

وضعیت غذا در این منطقه طی فصل تعطیلات برای بسیاری از مردم حاد است و تورم باعث افزایش قیمت اقلام اساسی مانند تخم‌مرغ در کشور شده است، در این شرایط حقوق کارگران دولتی ثابت مانده و هیچ افزایشی ندارد.

بحران اقتصادی کوبا در بحبوحه کریسمس

تأثیر بحران اقتصادی کوبا بر تعطیلات کریسمس

قفسه‌های خالی از محصولات و نرخ بالای مهاجرت، به این معنی است که کوبا امسال کریسمس چندان شادی ندارد و تعدادی از خانواده‌ها نمی‌توانند این جشن را برپا کنند. می‌توان گفت کریسمس امسال این کشور خالی از غذاهای مورد علاقه سنتی کوبایی‌ها هم‌چون گوشت کبابی، لوبیا سیاه و کاساوا است و کساد ناراحت‌کننده‌ای سراسر کشور را در بحبوحه جشن سال نو دربرگرفته است. تولید این غذاها در ۲۰۲۳ با ۸۰ درصد کاهش مواجه بوده، حال‌آن‌که تعطیلات کریسمس در کوبا حتی در دشوارترین زمان‌ها نیز گذشته‌ای درخشان داشته است.

بسیاری از کوبایی‌ها معتقدند زنده نگه داشتن روحیه کریسمس با وجود مشکلات مهم است و هرگز نباید از این سنت دست کشید. این افراد حتی در بدترین و سخت‌ترین شرایط نیز سعی می‌کنند کریسمس را شده تنها با تزئین درخت و سرو سوپ ساده در کنار خانواده زنده نگه دارند.

بحران اقتصادی کوبا در بحبوحه کریسمس

کد خبر 713308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.