هزینه ۶۴۰ میلیارد ریالی فضای سبز در پردیسان در سال جاری

مدیر منطقه هشت شهرداری قم از هزینه ۶۴۰ میلیارد ریالی نگهداری و توسعه فضای سبز منطقه پردیسان در سال جاری خبر داد.

علیرضا مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه توسعه فضای سبز در راستای تلطیف فضای شهری و افزایش نشاط در شهر از اولویت‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری نزدیک به ۱۶ هزار نهال و همچنین ۳۴ هزار گلدان درختچه و گل فصلی تهیه و در سطح منطقه کاشت شده است.

وی در ادامه با اشاره به تفکیک هزینه‌های نگهداری و توسعه فضای سبز ابراز داشت: بیش از ۲۷۰ میلیارد ریال از بودجه ۶۴۰ میلیارد ریالی فضای سبز منطقه برای نگهداری فضای سبز هزینه می‌شود.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم ادامه داد: از شهروندان تقاضا داریم با توجه هزینه‌های بالای این موضوع با پرداخت به موقع عوارض نوسازی و نگهداری از فضاهای سبز یاری‌رسان مدیریت شهری باشند تا در هزینه‌ها در این خصوص صرفه‌جویی شود.

مظفری با اشاره به سرانه فضای سبز منطقه پردیسان قم اضافه کرد: سرانه فضای سبز پردیسان به نزدیک ۲۶ متر به ازای هر شهروند می‌رسد که این عدد در شهر قم بسیار مطلوب است.

وی با بیان اینکه منطقه پردیسان بیش از دو هزار و ۵۰۰ متر مساحت دارد افزود: روزانه دو میلیون و ۸۱۰ هزار مترمربع رفت و روب در سطح منطقه هشت در حال انجام است و ۷۰ تن زباله و ۱۰ نیسان بار برگ و شاخه درختان و نخاله جمع‌آوری می‌شود.

کد خبر 713297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.