ساماندهی و انتقال زباله‌های آمل در دستور کار است

شهردار آمل گفت: برای ساماندهی عمارت زباله، مقرر شده است با همکاری آب منطقه‌ای، زباله آمل به منطقه‌ای دیگر انتقال یابد و عمارت برای همیشه تعطیل شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، علی داودی امروز _چهارشنبه بیست و نهم آذر_ در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان با اشاره به اینکه در اجرای پروژه‌ها شهرداری تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا سریع‌تر از زمان تعیین‌شده انجام شود، اظهار کرد: هم‌اکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان هزینه برای اجرای پروژه‌هایی دستور کار است.

وی با بیان اینکه علاوه بر این حدود ۶۰ میلیارد تومان دیگر برای سایر پروژه‌ها در دستور کار است، افزود: مهم‌ترین فعالیت سازمان ارائه عملکرد و رفع پروژه‌های نیمه‌کاره است که بدون آنکه اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

شهردار آمل با تاکید بر اینکه در خصوص نیروی‌های حجمی نیرویی جدیدی بر مبنی افزایش آن در هیچ سازمانی نداریم، اظهار داشت: شهرداری مطابق با هرگونه بخشنامه‌ای در اجرای ساماندهی نیروی حجمی پیش می‌رود.

داودی با اشاره به اجرای طرح‌ها در شورای ترافیک عنوان کرد: در این امر به عنوان مثال برای هزار سنگر از پنج طرح ارائه، خاص‌ترین طرح مورد انتخاب قرار گرفت بنابراین هر گونه طرحی در شورای ترافیک ارائه شود مورد تأیید واقع می‌شود.

وی مهم‌ترین راهکار رفع معضل ترافیک میدان قائم را اجرای طرح ترافیک بعد از توافق سازمان با سپاه بیان و مطرح کرد: شهرداری طی بیست روز می‌تواند پس از این توافق به اجرای آن بپردازد تا مشکل ترافیک میدان قائم رفع شود.

شهردار آمل با اشاره به قرارداد جدید شرکت شاتل به طول ۷۰ کیلومتر گفت: در این طرح اجرای ۴۰ کیلومتر فیبر نوری از سوی شرکت و ۳۰ کیلومتر عرضه از سوی خدمات شهری انجام می‌شود که در امر هوشمندسازی و اینترنت بستر لازم آن فراهم می‌شود.

داودی ادامه داد: با این شرکت شاتل قراردادی برای خدمات‌دهی اینترنتی بسته شد که طبق قرارداد طی یک سال ۵۰ درصد کار انجام شود و مابقی سه ساله اجرایی می‌شود.

وی در خصوص آخرین وضعیت زباله از نشست با معاونت عمرانی استانداری مازندران عنوان و مطرح کرد: طی این جلسه مقرر شد تا شرکت آب منطقه‌ای مازندران مشارکت کنند که در صورت مشارکت جهت حمل زباله عمارت، انتقال زباله به مکانی دیگر، عمارت برای همیشه تعطیل شود.

شهردار آمل افزود: با این طرح مشارکت در انتقال زباله در جای دیگر انجام می‌شود اگرچه الان بسیاری از شهرهای شمالی نسبت به دپوی زباله مشکل اساسی دارند و سال‌ها دامن‌گیر این استان شده است.

داودی با اعلام اینکه مسیر امحای زباله در شهرهای استان متفاوت است، تصریح کرد: برای امحای زباله عمارت نیاز به کارشناسی از سوی شرکت آب منطقه‌ای و استانداری مازندران است تا انتقال زباله با مشارکت سازمان شهرداری به سایر شهرها انجام شود؛ البته برای رفع مشکل زباله آمل عزم ملی و استانی می‌طلبد.

وی با اشاره به اجرای طرح تفضیلی از مسکوت بودن این طرح طی سال‌ها خبر داد و گفت: در شورای برنامه‌ریزی استان اجرای طرح مصوبات آن بسته شد و با وجود اتمام طرح طی ۸۵ تا ۹۵ تاکنون اتفاق خاصی نیفتاد.

شهردار آمل با اشاره به هشت سایت برای معرفی جابجایی زباله آمل عنوان کرد: از این هشت مناطق شامل سنگچالک، پنجاب، کهرود، پاساکش، شوکاشور، منال یکی از دلایل عدم موفقیت این مناطق به دلیل موقعیت جغرافیایی هر یک از آن‌ها برمی‌گردد که مهم‌ترین کار در جهت رفع مشکل پسماند همان ورود شرکت آب منطقه‌ای است.

کد خبر 713281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.