صدور پروانه ساختمانی برای ساخت بیش ۳۶ هزار واحد شهری و روستایی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به سیستان و بلوچستان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۶ هزار و ۶۶۹ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان، عطااله اکبری اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در سیستان و بلوچستان آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن گویای آن است پروژه‌های در مرحله سفت‌کاری نیز به رقم ۱۷ هزار و ۳۷۶ واحد، اسکلت و سقف به رقم ۲۴ هزار و ۸۷۸ واحد و همچنین تعداد پروژه‌های در مرحله فونداسیون نیز ۳۶ هزار و ۹۳۵ واحد رسیده است.

وی ادامه داد: برنامه ابلاغی طرح نهضت ملی مسکن به سیستان و بلوچستان حدود ۱۴۲ هزار واحد مسکونی است که تاکنون برای ساخت ۳۶ هزار و ۶۶۹ واحد شهری و روستایی پروانه ساختمانی صادر شده و این روند همچنان با قوت ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ساخت مسکن یکی از صنایعی است که می‌تواند در توسعه اقتصادی و رفع بیکاری و ایجاد اشتغال مؤثر باشد، تاکید کرد: اجرای موفق طرح نهضت ملی مسکن و کسب عنوان دوم کشوری این استان در این طرح سبب شده علاوه بر رونق واحدهای تولید کوچک و متوسط زمینه اشتغال بیش از ۴۱ هزار نفر در این خطه فراهم شود.

اکبری تصریح کرد: همه کاربری‌های عمومی، فضای تجاری، آموزشی، فرهنگی و مذهبی در داخل سایت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن استان در نظر گرفته شده و به منظور بهره‌مندی شهروندان گرامی از استفاده از این امکانات هم‌زمان با ساخت واحدها علاوه بر واگذاری اراضی به دستگاه‌های متولی بسیاری از این مراکز از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن توسط این اداره‌کل در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد طرح نهضت ملی مسکن را اجرا می‌کند و بخشی از هزینه‌های این طرح توسط آورده متقاضیان و بخشی از طریق تسهیلات بانکی که برای این طرح دیده شده تأمین می‌شود، علاوه بر اینکه تخفیف‌های زیادی نیز در پرداخت عوارض شهرداری، هزینه نقشه و زیرساخت‌های این طرح پیش‌بینی شده تا این افراد بتوانند صاحب خانه شوند.

کد خبر 713275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.