دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی جنگ غزه است

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه مسیری که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، هرگز به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید و تا این لحظه پیروزی قطعی از آن مردم فلسطین است، گفت: دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی جنگ غزه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، ناصر کنعانی در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران با اسماعیل هنیه اظهار کرد: دیدار امشب فرصت دیگری بود که درباره آخرین وضعیت فلسطین گفت‌وگو و تبادل نظر شود.

وی افزود: ایران به عنوان مهم‌ترین حامی ملت فلسطین در مبارزه رهایی بخش ملت فلسطین از ابتدای تحولات جاری تلاش‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین، پایان جنگ جنایت‌کارانه و تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام داده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در سایه ارتباط نزدیک و مشورت‌های منظمی که میان دو طرف وجود داشت، آخرین وضعیت سیاسی و میدانی تحولات غزه مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار گرفت و هنیه گزارش کاملی از وضعیت میدانی و داخلی غزه ارائه کرد.

کنعانی بیان کرد: خوشبختانه هنیه در این دیدار چشم‌انداز خوبی را از توانایی نیروهای مقاومت در میدان ترسیم کرد.

وی تاکید کرد: آنچه که ما از گفت‌وگوها دریافت کردیم، اینکه مقاومت در داخل هم از جنبه میدانی و هم توان نظامی از وضعیت بسیار خوبی علی‌رغم همه جنایاتی که انجام شده، برخوردار است.

کنعانی خاطرنشان کرد: مسیری که رژیم صهیونیستی در پیش گرفته است، هرگز به نتیجه مطلوبی نخواهد رسید و تا این لحظه پیروزی قطعی از آن مردم فلسطین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با بیان اینکه آنچه که تاکنون رژیم صهیونیستی انجام داده، تحت مدیریت و اشراف راهبردی آمریکا بوده است، افزود: دولت آمریکا بازنده اخلاقی و سیاسی جنگ غزه است.

وی در ادامه با اشاره به چشم‌انداز و روند تحولات غزه تصریح کرد: امیرعبداللهیان آخرین نتایج مذاکرات دیپلماتیک خود را بیان و هنیه نیز اعلام کرد که برای توقف و آتش‌بس پایدار آمادگی داریم، اما به‌هیچ‌وجه تحت حملات رژیم اسرائیل مذاکره نخواهیم کرد؛ چرا که آماده‌ایم با تمرکز بر حقوق بنیادین و طبیعی و اصولی فلسطین برای آتش‌بس گفت‌وگو کنیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با اشاره به کنشگری دوحه گفت: با دولت قطر در ارتباط با ضرورت توقف فوری جنگ ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه اتفاق نظر داریم و در این مسیر تلاش‌های مشترک خوبی انجام شده است.

وی افزود: تهران و دوحه در راستای گشایش مسیر ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه و شکل‌گیری توقف پایدار وضعیت جنگی مشورت‌هایی را انجام دادند.

کد خبر 713256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.