سپاهان زود به خودش آمد/ با این دفاع در آسیا به مشکل می‌خورند

بازیکن اسبق تیم فوتبال سپاهان معتقد است کسر چهار امتیاز از سوی کمیته انضباطی تأثیراتی روی روند تیم سپاهان گذاشت و این تیم چند هفته‌ای در لیگ‌برتر و آسیا دچار افت شد، اما خیلی‌ زود به خودش آمد و با عملکرد خود نشان داد که مقتدرانه در حال رفتن به‌سمت قهرمانی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های فوتبال هوادار تهران و سپاهان اصفهان در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با برتری قاطعانه پنج بر صفر سپاهان در برابر میزبان پایتخت‌نشین خود به پایان رسید.

از همین‌رو در رابطه با پیروزی سپاهان مقابل هوادار و شرایط این تیم برای ادامه بازی‌های نیم‌فصل اول و نیم‌فصل دوم لیگ‌برتر، همچنین لیگ‌قهرمانان آسیا گفت‌وگویی با احمد جمشیدیان، بازیکن سال‌های نه‌چندان دور تیم فوتبال سپاهان داشتیم که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

ایمنا: نظرتان درباره پیروزی پرگل و مقتدرانه سپاهان در برابر هوادار چیست؟

جمشیدیان: سپاهان بازی را مقابل هوادار خوب شروع کرد و به‌طور مسلم زمانی‌که یک تیم برابر شاگردان ژوزه مورایس گلی را دریافت می‌کند کار سختی در ادامه پیش‌روی خود می‌بیند؛ از همین‌رو تیم‌ها مقابل سپاهان فشرده بازی می‌کنند، اما هوادار پس از دریافت گل اول مجبور شد بازتر بازی کند و فضاهای زیادی به سپاهان داد که سپاهانی‌ها نیز به‌خوبی از این فرصت استفاده کردند و یک برد قاطع به‌دست آوردند. شرایط این روزهای سپاهان خوب است، آن‌ها در حال جمع کردن امتیازات هستند و مسیر خودشان را برای قهرمانی هموار می‌کنند.

سپاهان زود به خودش آمد/ با این دفاع در آسیا به مشکل می‌خورند

ایمنا: ابتدای فصل بابت جذب مهره‌های نام‌دار هم‌پست انتقادات زیادی به سپاهان شد، اما هم‌اکنون همه آن‌ها کنار یکدیگر می‌درخشند؛ به‌نظر می‌رسد اقدام ژوزه مورایس منطقی بود، درست است؟

جمشیدیان: تیمی که قرار است در سه جبهه بجنگد و ملی‌پوشان زیادی دارد که تیم را درگیر چهار تورنمنت می‌کند، با خستگی، محرومیت، مصدومیت و سایر موارد پیش‌روی بازیکنان خود مواجه می‌شود، اما سپاهان با فعالیتی که در پنجره تابستانی نقل‌وانتقالات انجام داد، هم‌اکنون شرایط خوبی دارد و در صورتی‌که استقلال و پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه شدند، سپاهان با جایگزین کردن بازیکنان در مقاطعی که چند بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت، روزهای سخت کمبود بازیکن را جبران کرد.

ایمنا: برخی مدعی بودند حضور ستاره‌های بزرگ در یک تیم موجب ایجاد حواشی می‌شود اما این اتفاق در سپاهان نیفتاد.

جمشیدیان: مدیریت بازیکنان بزرگ در یک تیم سخت است، اما این موضوع موجب می‌شود در همه تورنمنت‌ها فرصت بازی‌کردن به همه بازیکنان برسد. ضمن اینکه سپاهان یک باشگاه حرفه‌ای است و بازیکنان می‌دانند باید رفتار حرفه‌ای از خود به نمایش بگذارند که نمونه آن محرومیت انضباطی است که برای عیسی آل‌کثیر توسط ژوزه مورایس اتخاذ شد و پس از آن دیگر شاهد اعتراض از سوی بازیکنان نبودیم.

سپاهان زود به خودش آمد/ با این دفاع در آسیا به مشکل می‌خورند

ایمنا: فکر می‌کنید اگر چهار امتیاز از سپاهان کسر نمی‌شد با شرایط ایده‌آل‌تری به صدر جدول نمی‌رسید؟

جمشیدیان: با توجه به همه این موارد می‌توان گفت سپاهان مقتدرانه در حال رفتن به‌سمت قهرمانی است؛ البته که کسر چهار امتیاز از سوی کمیته انضباطی تأثیراتی روی روند این تیم به‌وجود آورد و پس از آن سپاهان چند هفته‌ای در لیگ‌برتر و آسیا دچار افت شد، اما خیلی‌زود به خودش آمد و همان زمان هم عنوان کردم با وجود کسر این چهار امتیاز بازهم سپاهان مدعی نخست قهرمانی است.

ایمنا: چه تیم‌هایی را رقیب جدی سپاهان بر سر قهرمانی در فصل جاری می‌دانید؟

جمشیدیان: احساس می‌کنم پرسپولیس از شرایط ایده‌آل خود فاصله گرفته و تراکتور هم امتیازات زیادی از دست داده است، بنابراین تنها تیمی که در حال حاضر انسجام لازم برای جنگیدن با سپاهان در راه قهرمانی را دارد، استقلال است، اما با توجه به عملکرد سپاهان به‌نظر من شانس قهرمانی این تیم نسبت به سال‌های گذشته بیشتر است.

سپاهان زود به خودش آمد/ با این دفاع در آسیا به مشکل می‌خورند

ایمنا: به‌نظر شما سپاهان می‌تواند با قهرمانی به تعطیلات نیم‌فصل برود؟

جمشیدیان: با توجه به بازی عقب‌افتاده سپاهان و دیدارهایی که در اصفهان دارد، شانس خوبی برای قهرمانی این تیم در نیم‌فصل نخست وجود دارد و دور از دسترس نیست. البته سپاهان در فصول قبل هم قهرمان نیم‌فصل شده بود و مهم قهرمانی در پایان فصل است. سپاهان به‌طور قطع در نیم‌فصل دوم خط دفاعی خود را ترمیم و تقویت خواهد کرد؛ چرا که در نیم‌فصل دوم علاوه‌بر لیگ‌برتر، مراحل حذفی لیگ قهرمانان آسیا و جام‌حذفی را مقابل خود دارد و بازی‌ها پس از جام ملت‌های آسیا فشرده می‌شود. به‌نظر من این تعداد بازیکنی که سپاهان در اختیار دارد، در آن مقطع بسیار به این تیم کمک می‌کند که خودش را در صدر جدول نگه دارد.

ایمنا: سپاهان با وجود در اختیار داشتن بهترین خط حمله در خط دفاعی ضعف شدیدی دارد؛ پیشنهاد شما برای برطرف‌کردن این مشکل چیست؟

جمشیدیان: سپاهان به‌طور قطع با این خط دفاعی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مشکل برمی‌خورد و از همین‌رو باید در این پست تقویت شود. البته که با توجه به کیفیت عالی خط هافبک و حمله، تیم فوتبال سپاهان شاید در لیگ برتر بتواند این ضعف را جبران کند، اما در آسیا مقابل تیم‌های مدعی کار سختی خواهد داشت. اگر برنامه سپاهان صعود به مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا باشد، بدون‌شک باید در خط دفاعی بازیکنان جدیدی جذب کند و با توجه به خروج نیلسون جونیور از لیست این تیم، فکر می‌کنم اقدامات برای به‌خدمت گرفتن یک دفاع میانی در نقل‌وانتقالات زمستانی در حال انجام است.

کد خبر 713237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.