با فردین یوسفی به‌علت اخراجش برخورد کردم/ مقابل صنعت‌نفت باید روندمان را حفظ کنیم

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: دیدار با صنعت‌نفت بازی سختی برای ما خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا روند امتیازگیری را حفظ و تیم را در زمان خودش تقویت کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد ربیعی شامگاه امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در کنفرانس‌خبری پس از توقف تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در برابر فولاد خوزستان، اظهار کرد: برای بازی برنامه‌هایی داشتیم که تاحدودی به سرانجام رسیدند. در نیمه اول از مالکیتی که داشتیم، می‌توانستیم از موقعیت‌هایمان بهتر استفاده کنیم. برنامه است بود در ۱۵ دقیقه اول ما فشار وارد کنید؛ چرا که هم از بازی استقلال و سپاهان دیده بودیم گفتیم بتوانیم در شروع به گل برسیم و می‌دانستیم اگر بلوک‌های دفاعی آنها در شروع باز نشود می‌تواند تا آخر بسته بماند.

وی افزود: می‌توانستیم حمله بهتری داشته باشیم. در ۱۵ دقیقه دوم ریتم کندتر شد و در پایان نیمه اول، با اینکه موقعیت زیاد داشتیم ولی غالباً در پاس آخر و ضربه آخر اشتباه کردیم. در نیمه دوم هم آنها بالاتر بازی کردند و هم ما با آتش بیشتری به زمین آمدیم که برنامه ریزی ما این بود در پایان بازی با حوصله بیشتری بازی کنیم ولی قسمت این بود که ۳۰ دقیقه هم ده نفره بازی کنیم که روند به کلی عوض شد.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: بازی کم‌موقعیتی بود که باب‌میل من هم نبود اما در نهایت مساوی تمام شد و به تیم فولاد خسته نباشید و تبریک می‌گویم. بین دو نیمه با فردین یوسفی برخورد محکمی داشتیم و قطعاً باز هم با او برخورد خواهیم کرد. او یکی از بهترین‌های ما بوده و از لحاظ فنی و شخصیتی بازیکن آینده‌داری قبول دارم و رشد خواهد داشت اما کارت زرد اولش کاملاً بی‌مورد بود، کارت زرد دوم با احترام به داور بازی، تحلیل درستی نسبت به انتخاب وی داشتم که به خداداد افشاریان اعلام کردم.

محمد ربیعی همچنین خاطرنشان کرد: نمی‌خواهم خداداد افشاریان ناراحت شود اما سعی دارم خیلی شفاف و با احترام و صادقانه درباره اتفاقات داوری بگویم، صحنه اخراج بازیکن‌مان را دیدم؛ بازیکن توپ را زده و داور کارت را دقیقاً برعکس داده است. داور می‌توانست کارت قرمز را به‌دلیل اینکه بازیکن قرمز با کف پا آمد روی زانو به او بدهد. روند بازی از آن به بعد تغییر کرد. هر کسی دیگر جای من باشد باید اولویت را بر این بگذارد که بازی را نبازد.

وی ادامه داد: اما اگر بگویم ۶۰ دقیقه موقعیت داشتیم و رضایت داشتم، دروغ گفتم؛ مالکیت داشتیم اما مالکیتی که بتوان از داخلش موقعیت ایجاد کنیم نداشتیم و باید بیشتر کار کنیم. در ذوب‌آهن دست من باز نیست که چهار بازیکن محوری آن همچون آرش قادری، سبحان خاقانی، مهرداد رضایی و اریاکیا را نداشته باشیم و دقیقه ۱۰ بازی مجید علیاری مصدوم شود تا ۱۰ دقیقه هم اضافه با پای مصدوم بازی کند.

سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن درباره روند این تیم گفت: بضاعت من آنقدر نیست و دستم خالی است. وقتی این نفرات نباشند و از روز بد، دو بازیکن مثل جواد محمدی و فردین یوسفی باشد به هر حال کار سخت می‌شود. انتظار داشتم ببریم اما خداوند را شکر می‌کنیم در روزی که سی دقیقه ده نفره بودیم، مساوی کردیم. در غیاب مهرداد رضایی وظایف تهاجمی‌تری را برای کمال درنظر گرفتیم و به فردین وظایف دفاعی‌تر دادیم. در لحظه تعویض برنامه تیم را عوض کردیم تا مختاری به عقب برود و یوسفی همچون گذشته در جلو بازی کند که اخراج شد.

محمد ربیعی درمورد اخراج فردین یوسفی ادامه داد: درخصوص دریافت اخطار اول من با فردین یوسفی برخورد خواهم کرد اما فوتبالی بخواهم بگویم در صحنه دوم برعکس اخراج شد. ما مالکیت داشتیم ولی با مالکیت که امتیاز نمی‌دهند. نیازمند به تقویت هستیم و از دست دادن بازیکنان حیاتی در شرایطی است که جایگزین نداریم. در تلاش هستیم و به بازیکنان خودمان هم خسته نباشید می‌گویم. من وظیفه‌ام این است جراحی کنم و ترمیم بهتری داشته باشم.

وی تصریح کرد: پنج روز بعد با صنعت نفت بازی مهمی خواهیم داشت. بازی سختی برای ما خواهد بود و تلاش خواهیم کرد تا روند امتیازگیری را حفظ کنیم تا به زمان خودش تقویت کنیم. یک بار از سازمان لیگ گفتم و بیشتر نمی‌گویم. برای اینکه اشتباه حرف نزنم، در تیم یک کارشناس داوری هم دارم که قبل از حضور در اینجا، با او صحبت می‌کنم و اکنون هم کارشناس داوری‌مان گفت کارت قرمز یوسفی اشتباه بوده است.

سرمربی گاندوهای اصفهانی با انتقاد دوباره از داوری‌ها گفت: من دوست ندارم خودم را از همراهی تیم محروم کنم تا در لب خط تیمم را هدایت کنم. برنامه ریزی سازمان لیگ هم مشخص است و انشاالله این دو بازی تا پایان نیم فصل سپری شود. در نیم فصل ادامه بازی‌های جام حذفی هم اضافه شود می‌توانیم ریتم مناسبی داشته باشیم. ۱۵ نفری که امروز بازی کردند، میانگین سنی ذوب‌آهن در بازی امروز را به زیر ۲۶ سال رساند و نیمکت هم پر از بازیکن جوان شد. این دومین تیم جوان لیگ است و افتخار می‌کنم اما باید فرصت‌شناس باشد.

محمد ربیعی در پایان اظهار کرد: یکی از این جوانان حسام نفری است که ۱۷ سال دارد و کم‌کم وی را به تمرین آوردم چرا که می‌تواند سرمایه خوبی برای ذوب‌آهن باشد. تلاش کند به وی فرصت بازی خواهم داد. دانیال ایری و پویا مختاری نیز جزو همین دسته هستند و قطعاً شمار این نفرات می‌تواند افزایش پیدا کند. محمدحسین اسلامی هم که همیشه بازی می‌کند. ما بازیکنان جوان زیادی داریم که آینده تیم هستند که همگی از فردین یوسفی، پارسا جعفری، امید لطیفی و امیرحسین جدی همگی ۲۳ ساله هستند که آینده ذوب‌آهن را تشکیل خواهند داد.

کد خبر 713220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.