سهم ۱۹ میلیون دلاری کهگیلویه و بویراحمد از صادرات کشور

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هشت واحد صنعتی و تولیدی در استان در زمینه صادرات کالاها فعال هستند که میزان صادرات کالاها از این واحدها بالغ بر ۱۹ میلیون دلار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد امیرتیمور موسویان عصر امروز _سه‌شنبه، بیست‌وهشتم آذر_ در نشست ستاد تنظیم بازار شهرستان چرام، اظهار کرد: بیش از ۵۴۰ واحد صنعتی و ۳۵ هزار واحد صنفی در استان داریم که بیش از ۸۰ درصد اشتغال استان در واحدهای صنفی و صنعتی است.

وی افزود: در استان هشت واحد صنعتی به خارج از کشور صادرات دارند که میزان این صادرات بیش از ۱۹ میلیون دلار در سال است و امیدوارم این میزان در برنامه هفتم توسعه افزایش یابد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: هفت طرح صنعتی در استان در دست اجرا داریم که طرح «آهک هیدارته» چرام یکی از مهم‌ترین این طرح‌ها است و امیدوارم به زودی به نقطه مطلوبی برسد.

موسویان در خصوص تبدیل نمایندگی صنعت، معدن و تجارت شهرستان چرام به اداره، تصریح کرد: تاکنون مکاتبات زیادی در این خصوص صورت گرفته است و امیدوارم با توجه به اینکه زیرساخت لازم یعنی ساختمان این اداره را داریم بتوانیم به زودی اداره صنعت، معدن و تجارت در این شهرستان استقرار یابد.

وی با بیان اینکه شهرستان چرام ظرفیت‌های خوبی برای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی دارد، خاطرنشان کرد: در صورت درخواست شهرستان آمادگی داریم تا در زمینه‌های مختلف نمایشگاه‌های تخصصی در این شهرستان دایر کنیم.

در ادامه این نشست سیدعبدالرحمان توفیقیان فرماندار شهرستان چرام اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده فسفات مرحله خوبی را طی می‌کند و در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد زیرساخت‌های آن آماده شده است.

وی افزود: راه‌اندازی بوکسیت و فسفات سرفاریاب حلقه گمشده کارخانه خردایش منطقه هستند که امیدواریم توسط صمت استان پیگیری شود.

کد خبر 713190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.