حضور ۲۰ کارفرما در رویداد مردمی اشتغال در استان مرکزی

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی از حضور و اعلام آمادگی ۲۰ کارفرما در رویداد مردمی اشتغال در استان مرکزی خبر داد.

نگین براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از مرکزی اظهار کرد: نخستین رویداد ملی اشتغال در محل امامزادگان آمنه خاتون و عبدالله در کلانشهر اراک برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد که به نوعی میز خدمت به شمار می‌رود، کارجویان و افرادی که در جستجوی شغل هستند به این مکان مراجعه می‌کنند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: این رویداد با حضور مسئولین و کارشناسان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و مراکز کاریابی غیردولتی شهرستان اراک همچنین کارفرمایانی که در جستجوی نیروی کار هستند برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این رویداد با این هدف انجام می‌شود که کارفرمایان دسترسی سریع به نیروی کار داشته باشند و همچنین کارجوها هم بدون واسطه با کارفرمایان ارتباط برقرار کنند.

براتی ادامه داد: در این رویداد سامانه ملی جستجوی شغل را به افرادی که در جستجوی کار هستند و یا کارفرمایان منطقه معرفی می‌کنیم.

وی گفت: این سامانه مربوط به وزارت کار و رفاه اجتماعی است و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند به صورت رایگان در آن ثبت نام کنند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: در این سامانه فرصت‌های شغلی که توسط کارفرمایان اعلام می‌شود، در اختیار کارجویان قرار می‌گیرد و از این طریق واحدهای تولیدی می‌توانند نیروی کار مورد نیاز خود را پیدا کنند و کارجویان به فرصت‌های شغلی اعلام شده به صورت مستقیم دسترسی داشته باشند.

وی ادامه داد: این رویداد با این هدف برگزار شد که در مبحث بازار کار و نیروی شاغل در آن بتوانیم اطلاعات را در اختیار شهروندان قرار دهیم.

براتی گفت: امید می‌رود این رویداد مورد استقبال عموم مردم قرار گیرد و بتوانیم با توجه به استقبال مردم رویداد دوم را در یکی دیگر از شهرستان‌های استان برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: به مراکز کاریابی‌های شهرستان اراک اطلاع رسانی شده است و در حال حاضر سه کاریابی در این رویداد حضور دارند.

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: همچنین سازمان‌های تابعه وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی شامل سازمان تأمین اجتماعی، بهزیستی، بانک توسعه تعاون و رفاه و صندوق کارآفرینی امید و مدیریت درمان و صندوق عشایر روستایی در این رویداد حضور دارند و پاسخگوی سوالات مراجعین خواهند بود.

کد خبر 713185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.