احداث ۱۵۰۰ متر زیرگذر در کیلومتر صفر تا ۴ رینگ چهارم

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان گفت: ابرپروژه رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر صفر تا چهار، حدود ۱۵۰۰ متر زیرگذر دارد که از طریق تعدادی پل، کندروها را به‌ یکدیگر متصل می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرعباس رحمتی امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان عمران شهرداری به‌عنوان یک پیمانکار، پروژه‌هایی همچون تعریض بزرگراه شهید خرازی و رمپ پل امام خمینی (ره) را در دستور کار دارد که سال‌ها به‌دلیل حساسیت و دشواری بر زمین مانده بود.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد عملیات تعریض بزرگراه شهید خرازی زیر زمین انجام می‌شود، افزود: فونداسیون دیوارهای این بزرگراه بالاتر از از سطح زمین است و شمع‌های سازه نگهدار و خاک‌برداری آن هنگام شب انجام می‌شود که این عملیات دیده نمی‌شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با اشاره به تأخیر در بهره‌برداری از فاز نخست بزرگراه شهید خرازی گفت: مشکل عمده‌ای که سال‌ها در بخش ورودی رمپ پل شهید مطهری با آن مواجه بودیم، آب‌گرفتگی در این مکان بود که با اضافه شدن ۴۰ چاه سطحی، در دو مرحله بارش سال جاری مشکل آب‌گرفتگی به‌وجود نیامد.

رحمتی با بیان اینکه در حوزه درون‌شهری تعداد پروژه‌های تعمیراتی بیشتر از پروژه‌های احداثی است، تصریح کرد: پروژه رینگ چهارم شامل کیلومتر صفر تا چهار، کیلومتر ۶۵ تا ۶۸ و بخشی از کیلومتر ۶۵.۱ و ۶۸.۲ در محدوده اشکاوند به سپاهان‌شهر است که در آن محدوده دو تعریض ۲۰ متری در شمال و جنوب محلی انجام می‌شود که سال‌ها محل تخلیه نخاله ساختمانی بود.

وی ادامه داد: تعریض این محدوده ساده به‌نظر می‌رسد، اما جمع‌آوری هزار تن نخاله ساختمانی و انتقال آن به گردنه زینل باید انجام شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه ابرپروژه رینگ چهارم حدفاصل کیلومتر صفر تا چهار، حدود ۱۵۰۰ متر زیرگذر دارد، تصریح کرد: این زیرگذر از طریق پل‌هایی کندروها را به یکدیگر متصل می‌کند و اگر قرار بود دو بزرگراه با عرض ۲۰ متر احداث شود، مشکلاتی در این محدوده ایجاد می‌شد.

ویبا بیان اینکه هشت دهانه پل با ۱۱ کیلومتر حفاری در محدوده کیلومتر صفر تا چهار احداث شده است، ادامه داد: اگر قرار بود این هشت پل پس از آزادسازی اجرایی شود، در حال حاضر هنوز آغاز نشده بود.

رحمتی با اشاره به احداث زیرگذر در محدوده متصل‌کننده روستای بهاران به محور رویان خاطرنشان کرد: حدود هزار متر مسیر خاک‌برداری و آرماتوربندی پل انجام و چهار دهانه پل به همراه ۲۲۶ هزار مترمکعب خاک‌برداری و جایگزینی با مصالح مناسب انجام شده است؛ در واقع ۱۱۰ هزار متر مکعب عمق‌برداری و ۱۱۶ متر مکعب ساخت انجام شده است.

کد خبر 713178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.