راه‌اندازی مرکز داده سیار در شهرداری همدان

شهردار همدان گفت: برای نخستین بار در شهرداری‌های کشور، مرکز داده سیار با هزینه‌ ۲۲ میلیارد تومان در شهرداری همدان راه‌اندازی شد.

سیدمسعود حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از راه‌اندازی مرکز داده سیار شهرداری همدان خبر داد و اظهار کرد: مرکز داده سیار (کانتینری) با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا طراحی شده، و دارای قابلیت قابل حمل و امکان طراحی و پیاده سازی سریع آن، جایگزینی مناسب برای نسل ثابت دیتاسنتر و نسل قدیمی آن است.

وی افزود: با توجه به فرسودگی تجهیزات مرکز داده فعلی و افزونگی داده‌های موجود و نیاز به بستر ذخیره سازی بیشتر و سریع‌تر، ایجاد یک مرکز داده پشتیبان در فضای مجزا از مرکز داده فعلی احساس می‌شد که با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان خریداری در حال نصب و راه‌اندازی است.

شهردار همدان خاطرنشان کرد: مرکز داده پیش ساخته را می‌توان هر زمان که لازم باشد ساخت، و ظرفیت آن را نیز می‌توان بر اساس اصطلاح “همانطور که هست” افزایش داد و بسیار سریع‌تر از مرکز داده سنتی مستقر و راه‌اندازی می‌شود.

حسینی تصریح کرد: مناسب بودن برای پروژه‌های پدافند غیرعامل به دلیل امکان داشتن عایق‌های الزامی، جایگزین مطلوب برای مراکز داده سنتی به خاطر توسعه پذیری و هزینه نگهداری اندک، گزینه‌ای ایده‌آل برای سازمان‌ها و ارگان‌هایی که جابجایی سریع و یک‌باره کلی مرکز داده را مدنظر دارند، گزینه مناسب به عنوان پشتیبان مراکز داده موجود در سازمان‌ها و بهترین انتخاب برای موقعیت‌های بحرانی از دیگر مزایای مرکز داده سیار (موبایلی) است.

کد خبر 713118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.