انجام بیش از ۲۰۰۰ بازرسی از مراکز عرضه در خراسان شمالی

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی از انجام بیش از دو هزار و ۱۰۰ بازدید از مراکز عرضه کالا به مردم طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد خوران امروز _ سه‌شنبه بیست و هشتم آذر _ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از دو هزار و ۱۰۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در راستای حمایت از مصرف کننده انجام شده است.

وی افزود: در بازدیدهایی که توسط کارشناسان اداره‌کل استاندارد انجام می‌شود، چنانچه کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در سطح بازار و واحدهای خدماتی فاقد علامت استاندارد و یا با کیفیت پایین‌تر از استاندارد باشند، فرآورده‌های مربوطه توقیف و با تولیدکنندگان و عرضه کنندگان مطابق قوانین و مقررات جاری سازمان رفتار خواهد شد.

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی با بیان اینکه عرضه کالا و ارائه خدمات غیر استاندارد تضییع حقوق مصرف کننده است، خاطرنشان کرد: در سازمان ملی استاندارد ایران و به تبع آن اداره‌کل استاندارد استان، عزم جدی برای مقابله با کالاها و خدمات بی‌کیفیت وجود دارد و با هرگونه اهمال در این زمینه برخورد می‌شود.

خوران تصریح کرد: محصولات تولید داخلی که مشمول رعایت استاندارد اجباری هستند، ملزم به درج کد ده رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته‌بندی کالا می‌باشند که با ارسال این کد به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت و تاریخ انقضای پروانه کاربرد علامت استاندارد به مصرف‌کنندگان اعلام می‌شود.

کد خبر 713046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.