علما و اساتید جلودار پیشرفت کشور هستند

امام جمعه کرمانشاه علما و اساتید را جلودار پیشرفت در همه تاریخ دانست و گفت: اساتید حوزه و دانشگاه، فرهیخته‌ترین و باسوادترین افراد جامعه هستند و پیشرفت‌های زیادی به‌دست آن‌ها رقم خورده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام حاج حبیب الله غفوری امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم آذر_ با حضور در نشست وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، علما و اساتید را جلودار پیشرفت در همه تاریخ دانست و اظهار کرد: اساتید حوزه و دانشگاه، فرهیخته‌ترین و باسوادترین افراد جامعه هستند که پیشرفت‌های بسیاری به‌دست آن‌ها رقم خورده است.

وی با اشاره به جامعیت نگاه امامین انقلاب به پیشرفت و توجه به همه جوانب بر اساس نیازهای جامعه در وسعت دید آن‌ها، افزود: از بعد از انقلاب اسلامی تاکنون، بیش از ۲۰ هزار نفر از تحصیل‌کرده‌های دانشگاه‌ها به حوزه آمدند و مشغول تحصیل شدند و اکنون بیش از ۱۰ هزار طلبه در دانشگاه‌های کشور مشغول تحصیل هستند.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: ماندگارترین طلبه‌های حوزه علمیه، دانشجوهای رشته‌های علوم پایه و مهندسی هستند که پس از تحصیل برای تدریس نیز در حوزه مانده‌اند.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به اینکه روند طبیعی این دو مرکز علمی وحدت و یگانگی است، عنوان کرد: بین علما و اساتید اصلاً و ابداً عداوت و تفرق وجود ندارد و ذات علم و عالم، وحدت و همدلی است.

وی با بیان اینکه وحدت در اهداف باید در دستور کار این دو مرکز علمی باشد، تصریح کرد: وحدت در تشخیص مصالح جامعه و وحدت در بیان مواضع برای پرهیز از تشتت بسیار مهم است، دشمن امروز به میدان جنگ تبیین و روایت‌گری وارد شده و جبهه‌ای واحد در مقابل آن است که جمعی در حوزه هستند و جمعی در دانشگاه؛ بنابراین وحدت در هدف باید در چنین میدانی جلوه کند.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان اینکه دشمنان همیشه به دنبال نفوذ در حوزه علمیه و دانشگاه بوده و هستند، گفت: به‌رغم اینکه سرویس‌های امنیتی بسیاری از کشورها، با تمرکز بر حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها به دنبال ایجاد فساد و جاسوس‌پروری هستند و در موارد محدود نیز با فریب خوردن عده‌ای موفق شدند، به لطف خدا از مقاصد شومشان بازمانده‌اند.

وی با اشاره به انواع تلاش‌های دشمن برای متوقف کردن حرکت علمی و پیشرفت ایران اسلامی، افزود: بعضی مراکز جاسوسی از جمله سازمان سیا و سرویس امنیتی انگلیس برای چاپ کتاب‌های عده‌ای از علما و اساتید هزینه می‌کنند، آن‌چنان‌که ساواک نیز همین کار را می‌کرد.

کد خبر 713038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.