کشف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۱.۵ میلیارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: شیر خشک و اقلام آرایشی و بهداشتی تقلبی به ارزش ۱.۵ میلیارد کشف و ضبط شد.

مهران ولایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به کشف محصولات بهداشتی و آرایشی قاچاق اظهار کرد: اقلامی که در فضای مجازی به فروش می‌رسد، رصد می‌شود، اگر قاچاق و غیرمجاز باشد با حکم قضائی و هماهنگی پلیس فتا و اگر به جز فضای مجازی باشد با پلیس اماکن و سایر مسئولان ذی‌ربط هماهنگی‌های لازم برای بررسی و پیگیری انجام می‌شود.

وی با اشاره به کشف اقلام غیرمجاز مکمل آرایشی و بهداشتی توسط معاونت غذا دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: طبق بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان این معاونت و هماهنگی با حکم و مقام قضائی با حضور پلیس برای کشف و توقیف اموال غیرمجاز ورود پیدا کرد و محصولاتی مانند لوازم آرایش، شوینده، شیرخشک، کشف شد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: بیشتر محصولات کشف شده غیرمجاز، تقلبی، بدون برچسب و قاچاق بوده و ارزش ریالی آنها حدود ۱.۵ میلیارد تومان برآورد شده است، تمام اقلام ضبط شده به اموال تملیکی تحویل داده شد تا پرونده در مراجع قضائی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: از هموطنان درخواست می‌شود از سایت‌های بدون مجوز که در زمینه شیر خشک و اقلام آرایشی و بهداشتی تبلیغ می‌کنند، خرید نکنند، زیرا بسیاری از این سایت‌ها تقلبی است و اجناس آنها برای مصرف‌کنندگان خطرات جانی دارد.

ولایی خاطرنشان کرد: افراد باید از داروخانه‌های مجاز فروش اینترنتی محصول مورد نظر از جمله محصولات بهداشتی را خرید کنند، البته فروش دارو به صورت اینترنتی تخلف است و باید از داروخانه تهیه شود.

کشف محصولات آرایشی و بهداشتی قاچاق به ارزش ۱.۵ میلیارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی ایران اضافه کرد: شیر خشک در حال حاضر اهمیت بسیاری دارد و حساس است، باید با کد ملی کودک در سامانه TTAC ثبت و به صورت سهمیه در اختیار افراد قرار گیرد، شیرخشک‌های کشف شده سفارش کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده و متن روی قوطی آنها عربی است و تعداد کمی نیز شیرخشک‌های تولید داخل است که در فضای مجازی به فروش می‌رسد.

کد خبر 713030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.