رشد ۵۴ درصدی سفر به عتبات عالیات / ۲۰ هزار نفر برای عمره ثبت‌نام کرده‌اند

معاون عتبات سازمان حج و زیارت گفت: بر اساس آمار و اطلاعات موجود از آغاز اعلام ثبت‌نام اولیه برای سفره به عمره مفرده تاکنون ۲۰ هزار نفر در سامانه حج و زیارت نام‌نویسی کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا محمدی، معاون عتبات سازمان حج در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷۳ هزار نفر با کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه اعزام کاروان‌های زیارتی به عراق به نسبت سال‌های ۹۷ و ۹۸ به ترتیب ۵۴ و ۲۴ درصد رشد داشته است، افزود: تا شانزدهم دی نیز برای حدود ۳۰ هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد شده است و تاکنون حدود ۵۲۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در این نشست با اشاره به اینکه همه کارها و تصمیمات در جهت بهره‌مندی هرچه بیشتر زائران از این سفرهای معنوی است، ابراز امیدواری کرد زائرانی که پس از سال‌ها چشم‌انتظاری و به تبع آن بالا رفتن سن در هفته‌های آینده به سرزمین وحی مشرف خواهند شد، سفر آرام و خوبی را داشته باشند.

وی با قدردانی از همراهی دستگاه‌های مرتبط و همکار با مجموعه حج و زیارت تاکید کرد: همه باید در خدمت‌رسانی، رضایت زائر را مدنظر قرار دهیم و این بزرگترین سرمایه است که زائران با مجموعه حج و زیارت به سفرهای زیارتی مشرف می‌شوند.

سفر زائران عمره‌گزار ۱۳ دی آغاز می‌شود

در نشست شورای برنامه‌ریزی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که به منظور فراهم کردن فرصت بیشتر برای آمادگی‌های قبل از سفر زائران، کاروان‌های عمره‌گزار با تأخیر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

در این نشست که به ریاست حجت‌الاسلام سیدعبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد، سیدعباس حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام این خبر گفت: این تصمیم پس از مشورت با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گرفته و مقرر شد که بستر لازم فراهم و با ظرفیت کامل، دوره‌های سفر عمره آغاز شود.

در ادامه این جلسه، پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، سردار محسن عقیلی فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور و نمایندگان سپاه فرودگاه‌های کشور و بانک مرکزی با اشاره به برنامه‌های خود در راستای فراهم کردن تسهیلات برای از سرگیری سفرهای عمره بعد از وقفه ۹ ساله و اعزام زائران ایرانی در فضایی آرام و مطلوب تاکید کردند که با استفاده از تجارب قبلی آمادگی در این زمینه وجود دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 712962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.